اف بی آی: تحقیقات درباره استفاده کلینتون از سرور شخصی بار دیگر آغاز می شود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,هیلاری کلینتون

«جیمز کامی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)، اعلام کرد با دستیابی به مجموعه ای از ایمیل های جدید، تحقیقات درباره استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا از سرور شخصی در زمان تصدی پست وزیر خارجه این کشور که چندی پیش متوقف شد، از سر گرفته می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری «سی ان ان»، «جیمز کامی» (James Comey) رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در نامه دیروز جمعه 7 آبان ماه (29 اکتبر) خود به هشت نفر از رؤسای کمیته های مربوط در کنگره در این باره اظهار کرد:

 

«اف بی آی حین تحقیق درباره موردی غیرمرتبط (به پرونده استفاده از سرور شخصی هیلاری) به ایمیل هایی دست یافته است که به نظر می رسد با این مسأله مرتبط باشند. من موافقم که اف بی آی باید اقدامات تحقیقاتی مقتضی را در این زمینه صورت دهد تا این ایمیل ها بررسی و مشخص شود که آیا آنها حاوی اطلاعات طبقه بندی شده هستند یا خیر و هم اینکه میزان اهمیت آنها برای بررسی های ما تعیین شود.»

 

سی ان ان در این باره افزود: «پلیس نیویورک و اف بی آی در تحقیقات مقدماتی خود درباره «آنتونی وینر» Anthony Weiner، یکی از اعضای سابق کنگره که رسوایی اخلاقی به بار آورده بود، به مجموعه ای از ایمیل ها دست یافته اند و قصد دارند بررسی کنند که آیا این ایمیل ها به پرونده استفاده هیلاری از سرور شخصی که مختومه شد، ارتباط دارند یا خیر. وینر، عضو دمکرات سابق کنگره از نیویورک، متهم است که ایمیل هایی حاوی مطالب جنسی آشکار با یک دختر زیر سن قانونی تبادل می کرده است.»

 

به نوشته تارنمای خبری «سی ان بی سی»، قیمت سهام بعد از نامه فوق کاهش یافته است. «باب گودلات»، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت «ویرجینیا» و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، از تصمیم اف بی آی استقبال و اعلام کرده است:

 

«اکنون که اف بی آی تصمیم گرفته بررسی مسأله را از سربگیرد، باید بی طرفانه و بدون پیش داوری تحقیقات را انجام دهد. این حق مسلم مردم آمریکاست و همه باید در برابر قانون یکسان باشند.»

 

به گزارش ایرنا، در شهریور ماه سال جاری، اف بی آی به بیش از 15هزار ایمیل و اسناد جدید دیگر در طول یک تحقیق از ایمیل های کلینتون دست یافت که قبلاً کشف نشده بود. کلینتون نیز پیش تر گفته بود که بیش از 30 هزار ایمیل های شخصی نیز از سرور حذف شده است. با این وجود اف بی آی اعلام کرد که شواهدی وجود ندارد که ایمیل ها هدفمند و با قصد قبلی حذف یا پنهان شده باشند. یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که برخی از این ایمیل ها کاملاً شخصی هستند.

 

کلینتون که متهم شده بود در زمان تصدی وزارت خارجه از یک سرور شخصی برای ارسال ایمیل حاوی اطلاعات امنیتی استفاده کرده است، برای روشن شدن اتهاماتش به مقر اف بی آی در واشنگتن رفت و به سؤالات و بازجویی ها پاسخ داد. اف بی آی چندی پیش استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای ارسال نامه های مزبور را اقدامی بسیار بی دقت خوانده بود، اما از توصیه برای تعقیب قضایی کلینتون در این ارتباط خودداری کرد. دادستان کل امریکا نیز در اوایل ماه ژوئیه اعلام کرده بود که توصیه پلیس فدرال آمریکا را در این باره می پذیرد و علیه کلینتون اعلام جرم نمی شود.

 

اکنون تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری در روز سه شنبه 18 آبان سال جاری (هشتم نوامبر 2016)، زمان اندکی باقی مانده است و به نظر می رسد با توجه به حواشی جنجالی و متعددی که درباره «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده و باعث پیش افتادن هیلاری از وی شده است، به جریان افتادن مجدد پرونده فوق بتواند یکی از عوامل اساسی تأثیرگذار در سرنوشت انتخابات باشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------