آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

لاوروف: سوریه نیازمند "طرح مارشال" است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, بحران سوریه

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: سوریه نیازمند یک طرح "مارشال" مشابه توافقنامه غرب برای کمک به آلمان پس از جنگ جهانی دوم است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این بیانیه را بعد از نشستش با ولید معلم و جواد ظریف، همتاهای سوری و ایرانی خود منتشر کرد.

 

وی در این بیانیه با اشاره به نیاز سوریه به چنین طرحی اعلام کرد اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه سوریه به ضرر مردم این کشور است و بحران سوریه تنها با راهکار سیاسی حل و فصل می‌شود.

 

طرح مارشال که با نام جورج مارشال، وزیر خارجه پیشین آمریکا نامگذاری شده شامل برنامه‌های کمکی آمریکا به اروپای غربی بعد از جنگ جهانی دوم بود که در سال ۱۹۴۷ و با هدف بازسازی اقتصاد اروپا ارائه شد.

 

لاوروف همچنین ادعاها درباره اینکه جنگنده‌های روسی مسئول حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب هستند تکذیب کرد؛ حمله‌ای که به گفته یونیسف جان ۲۰ کودک و شش معلم را گرفته است. همچنین لاوروف گفت که کشورش ظرف ۱۰ روز گذشته حمله هوایی به حلب نداشته است.

 

ارتش روسیه روز پنجشنبه گزارش‌ها در خصوص این حمله هوایی را "ساختگی" دانست. مسکو به تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها که در آن میزهای دانش‌آموزان سالم در کنار یک دیواری قرار گرفته بودند، اشاره کرد و گفت: در هر حمله‌ هوایی این میزها خرد و متلاشی می‌شدند چه برسد به چنین حمله‌ای که احتمالا خسارت‌های سنگین‌تری را باعث شده است.

 

پس از این نشست سه جانبه در مسکو وزرای امور خارجه روسیه، سوریه و ایران اعلام کردند که کشورهایشان با تشکیل مبارزات در سوریه موافقند.

 

ولید معلم، در این نشست سه جانبه گفت: نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه کنترل کامل شهر جنگ‌زده حلب را بر عهده خواهند گرفت. ما حلب را از دست مخالفان سوری آزاد خواهیم کرد و آن را مجددا متحد خواهیم ساخت.

 

اظهارت وی پس از آن مطرح شد که مخالفان سوریه حمله گسترده‌ای را به نیروهای دولت دمشق در حلب با هدف شکستن محاصره نیروهای اسد آغاز کردند.

 

ولید معلم گفت: نیروهای اسد آماده‌اند تا آتش‌بس جدیدی را برای شهر حلب اجرا کنند اما به این شرط که قدرت‌های خارجی که از شورشیان سوریه حمایت می‌کنند، ضمانت دهند که غیرنظامیان می‌توانند در این دوران حلب را تخلیه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------