نخست‌وزیر اسپانیا مشخص شد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,  نخست‌وزیر  اسپانیا

رهبر محافظه‌کار اسپانیا توانست در پارلمان این کشور رأی موافق اکثریت نمایندگان را برای نخست‌وزیری خود به دست آورد تا بدین‌ ترتیب ۱۰ ماه بن‌بست سیاسی در این کشور اروپایی خاتمه یابد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریانو راخوی، رهبر حزب مردم اسپانیا توانست در پارلمان این کشور آرای لازم را برای ادامه فعالیت خود به عنوان نخست‌وزیر به دست آورد.

 

بر اساس این گزارش، مجلس سفلی پارلمان اسپانیا با انتخاب راخوی به عنوان نخست‌وزیر این کشور موافقت کرد. در جلسه رأی‌گیری ۱۷۰ نماینده با نخست‌وزیری راخوی موافقت کرده و ۱۱۱ تن دیگر رأی مخالف دادند. همچنین ۶۸ نماینده در جریان جلسه مربوط به رأی‌گیری درباره نخست‌وزیر آتی اسپانیا رأی ممتنع دادند.

 

این در حالی است که هم‌زمان معترضان ناراضی از فساد و کاهش بودجه در دولت راخوی می‌خواهند دوباره به خیابان‌ها بیایند زیرا نگران هستند دولت جدید او کارهای سابق را بیشتر انجام دهد.

 

رهبران احزاب سیاسی اسپانیا در جریان مناظره‌های اخیر در پارلمان پیش از برگزاری رای اعتماد با یکدیگر درگیر شده و راخوی و طرف‌های دیگر را مورد انتقاد قرار دادند. این اتفاق در ده ماه گذشته و در پی دو انتخابات بی‌نتیجه قبلی نیز رخ داده است.

 

حزب مردم اسپانیا متعلق به راخوی در این دو انتخابات پیروز شد اما کرسی‌های کافی برای آنکه به تنهایی رهبری کند، در اختیار نداشت و احزاب سیاسی در پارلمان نیز نتوانستند بر سر تشکیل ائتلاف توافق کنند اما این روند چند روز پیش با تسلیم شدن سوسیالیست‌ها و تصمیم آنها برای رأی ممتنع در جریان رای اعتماد به راخوی، جلوی برگزاری انتخابات دیگری را گرفت. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------