آشوب در کمپین کلینتون با اعلام تحقیقات اف.بی.آی/کلینتون: ترامپ از شرایط سوء‌استفاده نکند



  اخباربین  الملل ,خبرهای  بین  الملل ,

هیلاری کلینتون که از تصمیم اف‌بی‌آی برای ادامه تحقیقات در رابطه با رسوایی ایمیلی‌اش متعجب است، زمانبندی انجام آن را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی، "عجیب، بی‌سابقه و عمیقا نگران‌کننده" خواند و از رقیب جمهوری خواهش خواسته تا دست از "سوءاستفاده از موقعیت" و "دروغ‌پردازی "بردارد.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی در فلوریدا، دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را به دلیل "دروغ‌پردازی" در رابطه با جنجال ایمیلی اخیر مورد سرزنش قرار داد.

 

او گفت که زمانبندی تصمیم اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای انجام تحقیقات در مورد سرور ایمیل شخصی او آن هم چند روز مانده به انتخابات ۱۸ آبان، "عجیب، بی‌سابقه و شدیدا نگران‌کننده" است.

 

کلینتون همچنین از اقدام جیمز کومی، مدیر اف.بی.آی انتقاد کرد.

 

ظاهرا جیمز کومی جمعه گذشته نامه‌ای به روسای کمیته کنگره‌ای جمهوری‌خواهان ارسال کرده و به آنها در رابطه با تحولات جدید در روند تحقیقات اطلاع داده است. کلینتون این اقدام را "مایه نگرانی شدید" دانسته؛ چرا که به گفته او رای‌دهندگان حق دارند درباره حقایق اطلاعات کامل و جامعی دریافت کنند. با این حال رئیس اف‌.بی‌.آی از تصمیم خود برای اعلام شروع تحقیقات درباره ایمیل‌های جدید هیلاری کلینتون دفاع کرده است.

 

کمتر از دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اف‌بی‌آی اعلام کرده که اگر ایمیل‌های جدید کشف شده از کلینتون طبقه‌بندی محرمانه داشته باشد، پلیس در این ‌باره تحقیق خواهد کرد. کومی اذعان کرد که چنین تحقیقاتی معمولا مخفی نگه داشته می‌شود، اما به گفته او محرمانه نگه داشتن در این مقطع ممکن است برای مردم آمریکا "گمراه‌کننده" باشد.

 

این در حالی است که واشنگتن پست به نقل از منابعی در وزارت دادگستری آمریکا نوشته که مقامات این وزارتخانه به پلیس فدرال هشدار داده بودند علنی کردن این موضوع با رویه اف‌بی‌آی سازگار نیست که "در مورد پرونده‌هایی که در مرحله تحقیق هستند، اظهارنظر نمی‌کند و قدمی بر نمی‌دارد که تلاش برای اثر گذاشتن بر انتخابات تعبیر شود".

 

مشخص نیست آیا ایمیل‌های جدید کشف شده به ماجرای بحث‌انگیز استفاده کلینتون از ایمیل شخصی برای دریافت اطلاعات محرمانه دولتی ارتباط دارد یا خیر.

 

هیلاری کلینتون از اف‌بی‌آی خواسته که جزئیات کامل تحقیقات درباره ایمیل‌های جدید را منتشر کند. وی ابراز اطمینان کرده که تحقیق جدید اف‌بی‌آی از این ایمیل‌ها، یافته‌های پیشین این سازمان را که گفته بود او کاری خلاف قانون نکرده، نقض نخواهد کرد. کلینتون خواهان آن شده بود که جیمز کومی درباره نامه خود به کنگره آمریکا و محتویات ایمیل‌ها توضیح بیشتری دهد.

 

ایمیل‌های جدید در جریان تحقیقات از آنتونی وینر، همسر سابق هما عابدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون مشاهده شده‌اند.

 

پیش از علنی شدن این نامه، کلینتون از پیشتازی خوبی نسبت به ترامپ برخوردار بود اما در روزهای اخیر رقابت فشرده‌تر شده است. کلینتون شنبه گفت که نمی‌توان اجازه داد تا تنها ۹ روز مانده به روز رای‌گیری، اختلال ایجاد شود.

 

هیلاری نسبت به اظهارات ترامپ هم ابراز نگرانی کرده است. ترامپ جنجال ایمیلی هیلاری را "بزرگترین رسوایی سیاسی از زمان واترگیت" توصیف کرد. کلینتون هم معتقد است که ترامپ با سوءاستفاده از شرایط در حال "دروغ‌پردازی" است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------