آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

حکم تفتیش ایمیل های کلینتون صادر شد



  اخباربین  الملل ,خبرهای  بین  الملل ,هیلاری کلینتون

پلیس فدرال امریکا (اف بی آی ) برای بررسی ایمیل های تازه کشف شده مربوط به سرور شخصی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ریاست جمهوری حکم تفتیش گرفت.

  به گزارش  ایرنا  به  نقل  ازخبرگزاری رویترز از واشنگتن، دریافت این حکم درحالی صورت گرفته است که یک نماینده ارشد دمکرات کنگره امریکا، جیمز کولی رئیس اف بی آی را به نقض قانون از طریق تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است.

 

این حکم به پلیس فدرال اجازه خواهد داد تا با بررسی ایمیل ها دریابد که آیا آنها به تحقیقاتش درمورد سرور خصوصی استفاده شده از سوی کلینتون هنگام تصدی وزارت خارجه در سال های 2009 تا 2013 مربوط می شوند یا نه؟

 

مقامات اف بی آی برای اظهار نظر درمورد وضعیت تحقیقاتشان در این زمینه در دسترس نبودند. رویترز نمی تواند به طور مستقل تایید کند که حکم تفتیش صادر شده است.

 

کومی روز یکشنبه تحت فشار شدید دمکرات ها قرار گرفت تا هر چه سریعتر جزئیات ایمیل ها را برای عموم روشن سازد و متحدان این نامزد دمکرات از آن بیم دارند که تحقیقات تا بعد از زمان برگزاری انتخابات درهشتم نوامبر(18 آبان ) ادامه یافته و انتقال قدرت کلینتون را درصورت پیروزی در انتخابات تحت تاثیر قرار دهد.

 

افشای این ایمیل ها از سوی کومی در نامه ای به کنگره در روزجمعه ، روزهای پایانی رقابت بین کلینتون و دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش را به آشوب کشید.

 

هری رید رهبر دمکرات ها در سنای امریکا در نامه ای به کومی اظهار داشت که وی ' قانون هچ ' را که استفاده از موقعیت دولت فدرال برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات منع می کند، زیر پا گذاشته است.

 

این سناتور ایالت نوادا در نامه اش خطاب به کومی گفت :' شما ممکن است با این اقدامات کورکورانه تان نقض قانون کرده باشید. '

 

مشاوران ارشد کلینتون در ستاد انتخاباتی وی نیز پیش از این سخت به کومی تاخته و وی را متهم به تلاش برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات کرده بودند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------