درگیری‌ها در غرب حلب با شدت کمتری ادامه دارد/ حمله به دفتر سازمان ملل در حلب



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ارتش سوریه,

در حالی که درگیری‌ میان گروه‌های مسلح و ارتش سوریه در غرب حلب همچنان ادامه دارد، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر این سازمان در غرب حلب هدف حمله قرار گرفته است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، گروه‌های مسلح در سوریه از روز جمعه عملیات " حماسه بزرگ حلب" را برای شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب آغاز کرده‌اند. درگیری میان ارتش سوریه و این گروه‌ها در محله‌های غربی همچنان ادامه دارد. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه بیش از 1500 نیرو از گروه‌های شورشی سوری در این درگیری‌ها شرکت دارند.

 

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به شورشیان محوسب می‌شود روز دوشنبه اعلام کرد که از شدت درگیری‌ها کاسته شده و بمباران هوایی به شکل محدود ادامه دارد.

 

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، مخالفان کنترل برخی مناطق ضاحیه الاسد را در دست دارند اما نظام برخی از مناطقی را که از دست داده بود، پس گرفته است.

 

با وجود تلاش مخالفان سوری برای شکستن محاصره شرق حلب اما عملیات‌های آن‌ها تاکنون با شکست مواجه شده و به پیشروی قابل توجهی دست نیافته‌اند.

 

در همین راستا، سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر این سازمان در غرب حلب به وسیله گلوله تانک‌ هدف قرار گرفته و خسارت‌هایی به این ساختمان وارد شده است.

 

علی الزعتری، نماینده سازمان ملل اعلام کرد: ما افزایش خشونت‌ها در شرق و غرب حلب را محکوم می‌کنیم. این درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شده است.

 

سازمان ملل در این بیانیه اشاره‌ای به مسئولان حمله و چگونگی آن نکرده است.

 

شهر حلب که بیش از نیمی از درگیری‌های کل سوریه در آن جاری است، از اوضاع وخیم انسانی رنج می‌برد و بخش‌های وسیعی از آن در محاصره قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------