دعوت اوباما از مردم برای رای دادن به هیلاری: جمهوریت در خطر است



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخطار داده است که انتخابات ریاست جمهوری روز ۸ نوامبر برای آینده آمریکا و جهان سرنوشت ساز است و دمکرات ها از همه ریشه های قومی را ترغیب کرد برای رای دادن به هیلاری کلینتون پای صندوق های رای بروند.

 به گزارش انتخاب ، اوباما که در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «چاپل هیل» کارولینای شمالی سخنرانی می کرد، اظهار داشت: هیلاری کلینتون، فردی سرسخت و ثابت قدم است و برای برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد ولی دونالد ترامپ ویژگی‌های لازم برای تصدی این پست را ندارد.

 

ایالت کارولینای شمالی نقشی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و به همین دلیل بارک اوباما در تلاش است تارای دهندگان و به ویژه سیاهپوستان را در این ایالت به رای دادن به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات،ترغیب کند.

 

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات برای تعیین فرماندار ایالت و نماینده سنای کارولینای شمالی برگزاری می شود و پیروزی نامزدهای دمکرات در این روز اهمیت زیادی برای این حزب خواهد داشت.

 

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنرانی خود تصریح کرد: برخی از هوداران دونالد ترامپ، او را به مثابه صدای خود می بینند. اما دونالد ترامپ هرگز برای طبقه زحمت کش اهمیتی قائل نبوده است.

 

اوباما در ادامه به اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، در خصوص زنان، خانواده سرباز مسلمانی که در عراق کشته شد و سناتور جان مک کین اشاره کرد.

 

رییس جمهوری آمریکا گفت: همه پیشرفت هایی که طی هشت سال گذشته به دست آمده و همه پیشرفت هایی که امیدواریم در هشت سال آینده به دست بیاید همه‌اش از بین خواهد رفت اگر ما در این انتخابات به پیروزی نرسیم. اگر ما در این انتخابات در کارولینای شمالی به پیروزی نرسیم احتمالا در کل انتخابات به پیروزی نخواهیم نرسید.

 

وی اضافه کرد: من تمایلی به تحت فشار قرار گرفتن شما ندارم. اما سرنوشت «جمهوری» به رای شما بستگی دارد.

 

باراک اوباما تصریح کرده است: من در دو انتخابات با جان مک کین و میت رامنی دو نامزد حزب جمهوریخواه رقابت کردم و فکر می کردم که رییس جمهوری بهتری نسبت به این دو هستم،اما هرگز فکر نمی کردم که «جمهوری» با ریاست جمهوری آنها به مخاطره می افتاد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------