بشار اسد: غرب ناگزیر خواهد شد مرا بپذیرد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,بشار اسد

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز انگلیس تأکید کرد که غرب نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه ساندی تایمز انگلیس مصاحبه‌ای را با عنوان "غرب اکنون ضعیف شده است" با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه انجام داده است.

 

این روزنامه می‌نویسد: بشار اسد و هم‌پیمانان روسش برای حمله گسترده‌ای به شرق شهر حلب ظرف چند روز آینده آماده می‌شوند. بشار اسد معتقد است که اکنون همه شرایط به نفع وی پیش می‌رود و غرب مجبور به قبول وی خواهد بود.

 

بشار اسد در این مصاحبه تأکید کرده که از هیچ چیزی پشیمان نیست و هیچ گزینه جز گزینه نظامی پیش رو ندارد.

 

اسد گفت: ما قبلا گفتیم که آماده حل و فصل اوضاع با کسانی هستیم که سلاح را کنار بگذارند. ما گذرگاه‌های انسانی را برای خروج مردم ایجاد کردیم اما تروریست‌ها مراکز ما را بمباران می‌کنند. حلب شهری است که تروریست‌ها آن را اشغال کرده‌اند در نتیجه ما باید آن‌ها را از این شهر بیرون کنیم.

 

اسد تأکید کرد: درباره من می‌گفتند که دیکتاتوری است که مردمش را می‌کشد و بشکه‌های حاوی مواد منفجره را بر سر آن‌ها می‌ریزد. آن‌ها چیزی بیشتر از این را ندارند که درباره من بگویند. در گذشته هرچه می‌گفتم می‌گفتند از واقعیت خبر ندارد. اکنون همه چیز تغییر کرده است. غرب بسیار ضعیف‌تر شده و دیگر هیچ چیزی ندارند که برای شرح رخدادهای سوریه به ان استناد کند.

 

اسد گفت: داعش نفت سوریه را قاچاق می‌کند و از چاه‌های نفت عراق با وجود اینکه ماهواره‌های آمریکایی نظاره‌گر هستند استفاده می‌کند. غرب هم هیچ چیزی نمی‌گوید اما روسیه وارد عمل شد و داعش کم کم عقب کشید.

 

از سوی دیگر بشار اسد با گروهی از پژوهشگران و خبرنگاران آمریکایی در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

 

بشار اسد در جواب خبرنگار مجله نیویورکر درباره توصیف اسد به جنایتکار جنگی از سوی غرب گفت: این مساله به من آسیبی نمی‌رساند. من صرفا یک عنوان هستم. عنوانی که رایج است این است: "رئیس‌جمهور بدذات یا شخص بدی که افراد خوب را می‌کشد". در حالی که آن‌ها مبارزان آزادی هستند و عنوان‌هایی شبیه به این. به نظرم شما این را می‌دانید.

 

بشار اسد گزارشاتی را که درباره حملات نظام سوریه علیه غیرنظامیان منتشر شده رد کرد و گفت: فرض کنیم این ادعاها درست باشد و من رئیس‌جمهوری باشم که مردمش را می‌کشد و جنایت مرتکب می‌شود و غرب و مردم آزاده جهان به مردم سوریه در مقابله با این مرد بدذات کمک می‌کنند اکنون و بعد از گذشته پنج سال چه کسی به من کمک می‌کند؟ اگر من مردمم را می‌کشم و مردمم علیه من هستند چگونه اکنون رئیس‌جمهور هستم؟ این مساله فراتر از واقعیت است.

 

اسد درباره نفاق غربی‌ها صحبت کرد و گفت: ما آن‌هایی نیستیم که بدون اجازه سازمان ملل به عراق حمله کردند بلکه این آمریکا و انگلیس و هم‌پیمانانشان بودند که این کار را انجام دادند. ما کسانی نیستیم که به لیبی حمله و در نابودی دولت آن شرکت کردند. حتی اگر دولتی در لیبی باشد بدترین دولت به حساب می‌آید. در نتیجه این مأموریت شما نیست. از آمریکا و یا کشور دیگری نیز خواسته نشده که دولت‌های کشورهای خارجی را تغییر بدهند.

 

وی به جانبداری رسانه‌های غربی درباره رخدادهای سوریه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی جنایت‌های شورشیان را نادیده می‌گیرند. به نظر من اختلاف فرهنگی دلیل ریشه‌ای این مساله است.

 

اسد در جواب آن بارنارد، خبرنگار روزنامه تایمز انگلیس درباره بازداشت تظاهرکنندگان خارج از چارچوب قضایی گفت: اولا باید قبل از هر چیز در استفاده از چنین اصطلاحاتی دقیق باشی. منظورت از زندانی سیاسی چیست؟ آیا از تروریست‌ها حمایت می‌کنی. باید بدانی که زندانی سیاسی وجود ندارد. اگر تو از تروریست‌ها حمایت می‌کنی پس طرفدار قاتلانی.

 

وی افزود: ما نهادها و نظام قضایی داریم. من قدرت این را ندارم که هر کاری را علیه هر فردی انجام دهم. اما تروریست‌هایی در سرتاسر سوریه هستند. افراد زیادی هستند که با تروریست‌ها تعامل دارند یا برای اینکه جنایتکار و تروریست هستند یا برای اینکه نیاز به پول دارند. اما باید براساس قانون به زندان بیفتند.

 

اسد گفت: تمامی صحبت‌هایی که درباره تمایل آمریکا به جنگ با داعش گفته می‌شود درست نیست. این توهم و فریب است. آمریکا در سوریه از داعش و دیگر گروه‌ها با هدف نابودی نظام و به خاطر مخالفت من با تن دادن به خواسته‌های واشنگتن حمایت می‌کند. این دلیل اصلی آمریکا برای تلاش جهت سرنگونی دولت ماست. اگر ناخدای یک کشتی باشی که با طوفان مواجه است نمی‌توانی در آب بپری بلکه باید کشتی را به ساحل برسانی.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------