آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا: با ترکیه درباره عملیات رقه در تماس هستیم/نفس‌های داعش به شماره افتاده است مک‌گورگ



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,آمریکا

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: اولین مرحله بازپس‌گیری رقه سوریه از دست داعش روز یکشنبه آغاز شد و ما با ترکیه ارتباط بسیار مستحکمی داریم.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، برت مک‌گورگ، نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش در کنفرانس خبری در سفارت کشورش در امان، پایتخت اردن اظهار داشت: داعش جنگی بزرگ و وحشتناک را رهبری می‌کند اما برنامه‌های ما طبق نقشه پیش‌ می‌رود و هرگز اجازه نخواهیم داد که برای داعش پناهگاهی در عراق و سوریه یا هر نقطه جهان باقی بماند.

 

وی خاطرنشان کرد: حملات در رقه در شمال سوریه طی چند مرحله است که اولین مرحله آن که همان "عزل" یعنی پاکسازی اطراف رقه از عناصر داعش است، آغاز شده است.

 

این مقام آمریکایی به حمایت از مرزهای اردن اشاره کرد و اظهار داشت: ما به اردن در حمایت از خود در برابر داعش کمک خواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد داعش به جنوب سوریه برسد چون امنیت اردن اولویت ماست.

 

مک‌گورگ درباره کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن در روز جمعه گفت: این مساله در دست بررسی است ما از تحقیقات در این زمینه حمایت می‌کنیم و این امر هرگز تاثیری بر روابط ما با اردن نمی‌گذارد.

 

نماینده اوباما در ائتلاف ضد داعش افزود: ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و تعداد رهبران داعش اندک شده است.

 

مک‌گورگ ادامه داد:‌ ائتلاف برای آزادسازی رقه بعد از پایان عملیات موصل تلاش خواهد کرد.

 

نماینده ‌آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: ائتلاف اقدام برای آغاز مرحله رقه را که بعد از موصل باشد، شروع کرده و ما تلاش خواهیم کرد در روزهای آینده به طور گسترده به فشارهای خود بر داعش در سوریه بیفزاییم.

 

وی تصریح کرد: ائتلاف به مبارزه با افکار البغدادی و رهبران داعش که اکنون روزهای آخر خود را سپری می‌کنند، خواهد پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با هم‌پیمان ترکیه‌ای خود در زمینه عملیات رقه در ارتباط بسیار مستحکمی است و ما از نیروهای دموکراتیک سوریه که این عملیات را آغاز کردند حمایت می‌کنیم و در عین حال با هم‌پیمان ترکیه‌ای خود نیز در ارتباط کامل هستیم. از این رو رئیس ستاد مشترک ارتش به آنکارا رفته است.

 

برت مک‌گورگ تصریح کرد: نیروهایی که وارد رقه خواهند شد تا با داعش بجنگند نیروهای محلی هستند و عملیات رقه آغاز شده و ما با شرکای خود در ترکیه و همچنین در سوریه جایی که نیروهای دموکراتیک سوریه هستند مذاکره و رایزنی خواهیم داشت.

 

این مسئول آمریکایی تاکید کرد:  عملیات نظامی که حدودا سه هفته پیش در موصل آغاز شد طبق جدول زمانی پیش می‌رود. حملات برای تضعیف داعش و ناکامی آن در سوریه و عراق است. ما بعد از گذشت دو سال از حملات ائتلاف ضد داعش در بسیاری از مناطق پیش هستیم و اوضاع همانگونه است که فکر می‌کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: موصل هرگز پایتخت خلافت ابوبکر البغدادی نخواهد بود و ائتلاف با عراقی‌ها برای بازپس گیری مناطق گسترده داعش مشارکت و همکاری دارد. ما به نیروهای محلی تکیه داریم.

 

وی تصریح کرد: حدود یک میلیون مهاجر عراقی بعد از طرد داعش از محل سکونت‌شان به مناطق خود بازگشتند در حالی که ۳۷ هزار تن از موصل کوچ کردند اما از سوی سازمان‌های غیردولتی در بغداد مورد حمایت هستند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------