آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واشنگتن پست: توافق هسته ای به بار نشست: آسمان ایران پٌر از هواپیما شده+نقشه



واشنگتن پست نوشت: تقریبا یک سال است که بین ایران و قدرت های غربی توافقی بسته شده است. این توافق در وهله اول راه را برای باز شدن درهای اقتصاد ایران به جهان هموار ساخت.

 به گزارش انتخاب؛ از 1979، دولت ایران و مردم آن با تحریم های متعدد به ویژه در معاملات مالی بین المللی مواجه اند. در ماه ژانویه ، اتحادیه اروپا و آمریکا برخی از این تحریم ها را برداشتند.  

 

برخی به ویژه در ایران مشتاقانه برای دستیابی به این فرصت ها یورش بردند . شاخص های عمده ای وجود دارد که از توانایی ایران در رابطه با دنیا خبر میدهد . با نیم.نگاهی به آسمان میتوانیم بخشی از این توانایی ایران را مشاهده کنیم. 

 

ترافیک هوایی بین المللی از ایران و به سمت این کشور فوق العاده است. فرودگاه بین المللی تهران در یک هفته از ماه گذشته 140 پرواز بیشتر در مقایسه با ماه قبل از توافق هسته ای افزایش را تجربه کرده است 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,توافق هسته ای

نقشه ی بالا از داده های یک کمپانی داده های پروازی استفاده کرده است. این نشان دهنده شلوغی راه ها و ایجاد راه های باریک جدید است 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,توافق هسته ای

نقشه ی بالا متعلق به قبل از برجام است

بیشتر رشد ترافیک هوایی بین المللی به دلیل بالا رفتن ظرفیت ايرلاين ها یا استفاده مکرر از راه های موجود بوده است. با این حال این نقشه شامل ایرلاین های اروپایی نظیر بريتيش و فرانس ایرلاین نیز میشود که امروز قادرند پروازهايشان به ایران را بعد از یک دوره طولانی از سر بگیرند 

 

قیل از این تحریم های آمریکا ، هواپیماهایی دارای قطعات امريکايي  را پرواز به ایران منع کرده بود و به موجب آن بسیاری از ایرلاین ها حق پرواز به ایران را نداشتند . بوئینگ و ایرباس بزرگترین کارخانه های هواپیما سازی جهان از قطعات آمریکایی استفاده میکنند .

 

نه تنها این هواپيما ها امروز حق پرواز به ایران را دارند بلکه ایران ایر نیز در توافقی چندین هواپیما را به قیمت ده ها میلیارد دلار از این شرکت ها خریداری کرده است  این توافق هنوز نهایی نشده و با اگر و اماهايي همراه است.

 

ایران ایر هواپیماهایی دارد که به قبل از انقلاب برمیگردد و همچنین توپولوف های روسی که در جریان تحریم ها خریداری کرده است. این ايرلاين آمارهایی از سقوط و خطرات هوایی دارد که بیشتر مردم ایران ترجیح میدهند به این دلیل با ايرلاين های اروپایی و عربی پرواز کنند . اما با این حجم یالای سفارشات هوایی که میتواند خطور هوایی ایران ایر را از خطوط هوایی فرانس ایر میز بزرگتر کند ، میتواند به توسعه تجارت و توریسم در ایران کمک کند.

 

گفته ميشود ایران از یک مکان سخت در دنیای اقتصاد در سال 2013 با یک مکانی برای رشد اقتصادی جهان تبدیل شده است. در داده های اخیر بانک جهانی توافق هسته ای اقتصاد ایران را از روند کاهش شدید با سمت رشد 4.5 درصد در سال مالی اخیر تبدیل کرده است. 

 

در خصوص رشد اقتصادی ایران نوعی خوش بینی نیز حاکم است. ایران چهار برابر ايالت کالیفرنیا ست از لحاظ مساحت.  این کشور منابع نفتی عظیمی دارد . این کشور مهد تمدن هزاران ساله است و صادرات تاریخی برجسته و پتانسیل خوبی برای صنعت توریست دارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------