چهار چهره اصلی انتخابات آمریکا را بشناسید



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , انتخابات آمریکا

هیلاری کلینتون

نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا

 به گزارش  انتخاب  به  نقل  از  بی بی سی؛در یادداشت‌های سال ۱۹۹۲ هیلاری کلینتون آمده "بانوی اول بودن خودآموز ندارد." هیلاری مصمم بود به حاشیه نرود و در جایگاه خودش کار کند. بیل هم می‌خواست هیلاری در دولت مسئولیتی داشته باشد. او به همان اندازه که بیل کلینتون در عالم سیاست بوده، در امور سیاسی دخیل بوده است. هیلاری کلینتون سال 2008 برای ریاست‌جمهوری تلاش کرد اما مغلوب محبوبیت رقیبش در حزب دموکرات شد. بعد از افشای رسوایی ارتباط بیل کلینتون و خانم لوینسکی، او گفته بود که سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش ماندن با بیل و رقابت برای سنا بوده است.

 

بعد از کناره‌گیری سناتور نیویورک، رسانه‌ها و ناظران اسم هیلاری را طرح کردند، اما او مردد بود. زندگی زیر ذره‌بین و جلوی دوربین او را خسته کرده بود. نهایتا وارد گود شد و پیروز بیرون آمد. این اولین بار بود که یک بانوی اول به سمتی انتخابی می‌رسید.

 

دونالد ترامپ

نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا

تصور کنید کسی از سرمایه‌داران بزرگ باشد، اما مردم او را جزو ساختار قدرت ندانند. میلیاردها دلار ثروت داشته باشد، آن‌قدر که هزینه کارزار انتخاباتی‌اش را از جیب خودش بدهد، آن‌وقت بین اقشار کم‌درآمد و طبقه کارگر محبوب‌ترین باشد. میلیون‌ها آمریکایی دونالد ترامپ را روحی تازه در کالبد سیاست می‌دانند، و میلیون‌ها آمریکایی دیگر تهدیدی برای امنیت جهانی. چطور شد که پسربچه‌ای از حومه‌ نیویورک به یک ملاک بزرگ بدل شد و به یک قدمی کاخ سفید رسید؟

 

دونالد اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم به دنیا آمد، در دوران اوج رشد جمعیت آمریکا و رونق بازار مسکن. پدرش،‌ فرد ترامپ،‌ معاملات ملکی خودساخته‌ای بود که دوست داشت دو لیموزین با راننده داشته باشد. مادر دونالد، مری، یک مهاجر اسکاتلندی بود. پدر و مادر دونالد سخت‌گیر بودند. آقای ترامپ هم مانند کلینتون پیش‌تر برای رسیدن به ریاست جمهوری تلاش کرده بود.

 

تیم کین

نامزد پیشنهادی هیلاری کلینتون برای مقام معاونت رییس‌جمهور

تیم کین تا پیش از حضور در مناظره نامزدهای پست معاونت رئیس‌جمهور به عنوان دموکراتی با رفتار ملایم شناخته می‌شد که دوست دارد سازدهنی بزند. او وقتی فرماندار بود از گسترش امکانات آموزشی برای خردسالان، رایانه‌ای کردن اسناد تاریخی و ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی حمایت کرد.

 

مایک پنس

نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای مقام معاونت رییس‌جمهور

این چند ماه که مایک پنس، فرماندار ایالت ایندیانا، به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای معاونت دونالد ترامپ انتخاب شده، در بیشتر موارد ثابت کرده که حامی‌ وفاداری برای ترامپ میلیاردر است.

 

در حالی‌ که مرتبا از او می‌‌خواهند برای حمایت از گفته‌های آقای ترامپ و خانواده او در صحنه حاضر شود، بارها نشان داده که ابایی از بیان عقاید خود ندارد. در جریان مناظره بین نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری که روز ۴ اکتبر برگزار شد، این قضیه بیش از پیش مشهود بود. وقتی‌ به چالش کشیده می‌‌شد، از مواضع خودش دفاع می‌‌کرد، مواضعی که لزوما عقاید ترامپ نبود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------