جسد یک گروگان آلمانی تروریست های ابوسیاف در جنوب فیلیپین پیدا شد



  اخبارربین الملل,خبرهای بین الملل,گروگان آلمانی تروریست های ابوسیاف

ارتش فیلیپین روز دوشنبه جسد یک زن آلمانی را در قایق بادبانی رها شده در آب های جنوب این کشور یافت که گمان می رود توسط اعضای گروه تروریستی ابوسیاف، همپیمان داعش گروگان گرفته شده بود.

 

 

به گزارش ایرنا، ارتش فیلیپین اعلام کرد جسد این زن با گلوله ای در بدن در قایق بادبانی که پرچم آلمان بر آن نصب بود در کنار یک جزیره دور افتاده در مجمع الجزایر 'سولو' پیدا شد، جایی که مقر گروه تروریستی ابوسیاف است.

 

این گروه به آدم ربایی، دزدی دریایی و باج گیری معروف است و تاکنون سر چند گروگان را به دلیل نپرداختن باج یا سربها در موعد مقرر قطع کرده است.

 

سرگرد 'فیلمون تان جونیورز' سخنگوی نیروهای مسلح فیلیپین در منطقه غرب میندانائو در جنوب فیلیپین، گفت که بررسی در مورد یک تبعه آلمان که توسط گروه ابوسیاف به گروگان گرفته شده بود در حال انجام است، اما یک تفنگ نیز در نزدیکی بدن این زن پیدا شد.

 

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، وی گفت که 'معمر اسکالی' یک رهبر گروه ابوسیاف ادعا کرد آنها هفته گذشته پس از متوقف کردن قایق بادبانی در صباح در شرق مالزی یک آلمانی 70 ساله را به گروگان گرفته اند.

 

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین قرار است هفته جاری برای مذاکره با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی به کوالالامپور سفر کند و پیش بینی می شود گروگان گیری تروریست ها و مقابله با گروه تروریستی ابوسیاف یکی از مهمترین محورهای مذاکرات دو کشور باشد.

 

تروریست ها طی چند ماه گذشته چند گروگان از جمله دو کانادایی را در قبال دریافت باج آزاد کرده اند.

 

این گروه همچنان 15 نفر از جمله یک شهروند هلند، پنج مالزیایی، دو اندونزیایی و 7 فیلیپینی را در گروگان خود دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------