آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

در آستانه انتخابات آمریکا؛ چه کسی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در حالی که تنها ساعاتی دیگر تا رسیدن به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقیست، به نظر می‌رسد که هیلاری کلینتون وضعیت خوبی برای ورود به کاخ سفید دارد اما رقابت او با دونالد ترامپ بسیار نزدیکتر از پیش شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نتایج اکثر نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون دموکرات را پیشتاز نشان می‌دهد اما فاصله او با دونالد ترامپ همچنان اندک است. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هیلاری ۴ و ۵ درصد در ایالت حیاتی فلوریدا جلو است. نظرسنجی دیگری نشان می‌دهد که هیلاری ۴۶ درصد از آراء را در مقابل ترامپ با ۴۴ درصد کسب می‌کند. در همین حال نظرسنجی ای‌بی‌سی و واشنگتن پست هیلاری کلینتون را تنها یک درصد جلوتر نشان می‌دهد.

 

اینطور گفته می‌شود که اشتیاق مردمی از نامزدی کلینتون از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد کاهش یافته است و این نگرانی به وجود می‌آید که ممکن است مشارکت مردمی در انتخابات فردا (سه‌شنبه) کاهش یابد.

 

ستاد انتخاباتی وزیر خارجه پیشین آمریکا ظاهرا نگران است چرا که رای‌گیری‌ زودهنگام در چندین ایالت حیاتی نشان می‌دهد که آرای سیاهپوستان نسبت به انتخابات چهار سال پیش ریزش داشته است. روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، در ایالت کارولینای شمالی رای سیاهپوستان ۱۶ درصد کاهش داشته و در همین حال، مشارکت سفیدپوستان ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

در همین حال وضعیت کلینتون در ایالت‌های نوسانی (swing states) که رقابت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نزدیک است، بهتر است. این ایالت‌ها شامل ۱۱ ایالت کلورادو، فلوریدا، آیووا، میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ویسکانسین می‌شود.

 

براساس نظرسنجی روزنامه منطقه‌ای مورنینگ کال، کلینتون هنوز شش درصد در ایالت پنسیلوانیا پیشتاز است. این ایالت ۲۰ کالج انتخاباتی دارد. اما ‌نظرسنجی ریل‌کلیرپولتیکز نشان می‌دهد که در اوهایو با ۱۵ کالج انتخاباتی، اوضاع ۷ / ۲ درصد به نفع ترامپ است.

 

سیستم انتخاباتی آمریکا غیر مستقیم است و با سیستم کالج انتخاباتی مشخص می‌شود. در مجموع ۵۳۸ رای الکترال وجود دارد که براساس جمعیت بین ۵۰ ایالت آمریکا تقسیم می‌شود. هر کاندیدایی که بتواند ۲۷۰ کالج انتخاباتی بگیرد، پیروز انتخابات است. براساس نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود که کلینتون بتواند ۳۴۷ و ترامپ ۱۹۱ کالج انتخاباتی بگیرد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------