آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پوتین دومین فاتح انتخابات امریکاست؛ او باید تا تنور داغ است نان را بچسباند / چه شد که ترامپ به طور ناگهانی رای آورد؟



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,پوتین

ولادیمیر پوتین دومین فرد فاتح در این انتخابات است. در حال حاضر، می توان به مسکو چنین توصیه کرد که تا تنور داغ است نان را باید چسباند

 روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: به رغم نتایج نظر سنجی ها و پیش بینی های کارشناسان، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شد. 

 

به گزارش  انتخاب ، این میلیاردر عجیب و غریب که در ابتدا، به عنوان فرد بیگانه با سیاست شناخته شده بود، موفق شد، در جنگ انتخاباتی با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق امریکا و نامزد حزب دموکرات، پیروز شود. براساس نتایج شمارش آراء در بیش از ٤٠ ایالت، ترامپ ٢٧٠ رای الکترال را کسب کرده است. بازار، نخستین واکنش دهنده در برابر نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری در امریکا بود که با افت شاخص سهام امریکا همراه شد.

 

عقربه تکان خورد 

براساس نتایج شمارش آراء، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شد. براساس گزارشات اولیه، دونالد ترامپ موفق شده ٢٧٠ رای الکترال را کسب کند و رای دهندگان در ایالات بزرگی نظیر، تگزاس، اوهایو، کارولینای شمالی، جورجیا، فلوریدا و پنسیلوانیا او را انتخاب کردند. اکثر ایالت ها به رنگ سرخ، رنگ حزب جمهوری خواه، و ایالت هایی در غرب و شمال شرقی امریکا به رنگ آبی، رنگ حزب دموکرات ها، در آمدند. کالیفرنیا، الینیوز، نیویورک و نیوجرسی از هیلاری کلینتون حمایت کرده اند.

 

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود وعده داد: «ما قصد داریم سریعا، به خاطر ملت امریکا کار خود را شروع کنیم و ما کارهایمان را انجام خواهیم داد و امیدوارم که در سایه فعالیت مان، شما به رئیس جمهور خود افتخار کنید». دونالد ترامپ در سخنرانی خود در برابر هوادارانش در شب چهارشنبه اشاره کرد که «او در تمام عمرش تاجر و در جستجوی قوه بهره برداری نشده در پروژه ها و مردم کل جهان بوده است». وی اعلام کرد: «و حالا، من می خواهم این کار را برای مردم کشورم انجام دهم که از قوه حیرت انگیزی برخوردار است. من از کشورم شناخت لازم را دارم: کشورم قوه خارق العاده ای دارد. همه چیز شیک و عالی پیش خواهد رفت».

 

هنوز، رئیس جمهور جدید امریکا به طور رسمی مشخص نشده است: براساس انتخابات دو مرحله ای در این کشور، در ابتدا، هیات گزینش گران رئیس جمهور (متشکل از ٥٣٨ نفر) تشکیل خواهد شد که سپس، باید به رئیس جمهور رای دهند. در این میان، باید گفت که تمامی اقدامات از روی حساب انجام شده و از این رو، او در ایالت هایی رای بیشتری کسب کرده است که گزینش گران از آن مناطق انتخاب شده اند – بنابراین، اکنون براساس نتایج آراء در ایالت ها و یک روز بعد از پایان گیری انتخابات، از پیروزی دونالد ترامپ سخن گفته می شود.

 

پیش بینی های مقدماتی برای هیلاری کلینتون ٢٠٣ رای هیات گزینش گران و برای دونالد ترامپ – ١٦٤ رای هیات گزینش گران ایالات را تضمین می کردند. براساس پیش بینی ها، رای باقی گزینش گران ممتنع می شد و نتیجه انتخابات در گرو آرای ایالات «مردد و دودل» قرار می گرفت. در روز برگزاری انتخابات، تمامی رسانه های گروهی پیشرو به صورت آنلاین، نتایج شمارش آراء را پیگیری می کردند. برای نمونه، در سایت «نیویورک تایمز»، شمارش گر آراء مانند سرعت سنج، در هر لحظه و براساس میزان شمارش آراء، نشان می داد که چه کسی برای پیروزی از شانس بیشتری برخوردار است – برای هیلاری کلینتون (عقربه در صفحه آبی رنگ، به سمت چپ متمایل می شد) و یا برای دونالد ترامپ (عقربه، در صفحه قرمز رنگ به سمت راست متمایل می شد). از لحظه آغاز بکار نخستین مراکز رای گیری، عقربه به طور پایدار به سمت قسمت آبی متمایل می شد: احتمال پیروزی نامزد حزب دموکرات ٨٥ – ٨٠ درصد تخمین زده می شد. اما، در حدود ساعت شش و نیم صبح به وقت مسکو، عقربه به طور عمودی قرار گرفت و سپس، شروع به چرخش به طرف چپ کرد و نشان داد که احتمال دارد، دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود. 

 

یوگنی مینچنکو، مدیر عامل هولدینگ «مینچنکو کونسالتینگ»، به نشریه «کامرسانت» گفت: «طی چند روز اخیر، من پیوسته با ستادهای هر دو نامزد در واشنگتن و نیویورک در تعامل بودم و می توانم بگویم: ستاد ترامپ فکر می کرد که شکست خواهد خورد و خود را نیز برای آن آماده کرده بود. اما، برعکس، در ستاد کلینتون، روحیه ای متفاوتی حاکم بود: آنان مرکز کنگره در نیویورک را برای برگزاری جشن پیروزی اجاره کرده بودند. و حالا، نمی دانم که آنان با تجهیزات آتش بازی که برای جشن پیروزی خود سفارش داده بودند، چه خواهند کرد». به گفته این کارشناس، تاثیر نتایج غیر منتظره انتخابات، به رغم محبوبیت دونالد ترامپ در رقابت پیش از انتخاباتی، با فشار بسیار از سوی جامعه ای مرتبط بوده است که به خاطر آن، رای دهندگان از اعلام رای خود به نفع نامزد جمهوری خواه احساس شرم می کردند.

 

مینچنکو به شوخی گفت: «روسیه در تبلیغات پیش از انتخاباتی در امریکا جایگاه ویژه ای داشت و می توان گفت، فرای آن که چه کسی به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب خواهد شد، ولادیمیر پوتین دومین فرد فاتح در این انتخابات است. در حال حاضر، می توان به مسکو چنین توصیه کرد که تا تنور داغ است نان را باید چسباند: برقراری روابط با رئیس جمهور جدید، برقراری روابط تجاری و عادی کردن روابط دو کشور».

 

استیون گرین، پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه کارولینای شمالی، در گفتگویی با نشریه «کامرسانت» گفت: «این سوپرایز بزرگی است. اکثر نظر سنجی ها نشان می داد که هیلاری کلینتون فرد محبوب در رقابت پیش از انتخاباتی است. اما، ترامپ در مقایسه با نظر سنجی های صورت گرفته، در ایالت های کلیدی، به تعداد آرای چشمگیری دست یافته است». به گفته وی، دونالد ترامپ ، منفک شدن جمهوری خواهان را به حساب جذب سفید پوستان با سطح تحصیلات پایین و نیز سفید پوستان روستانشین افزایش داد و از این طریق، موفق شد، بر محبوبیت خود در چندین ایالت کلیدی که قبلا از دموکرات ها حمایت می کردند، بیفزاید. 

 

این کارشناس به نشریه «کامرسانت» گفت: «تا به امروز، این انتظار وجود داشت که دموکرات ها با به دست گیری کنترل مجدد سنا، ضربه متقابل خود را وارد خواهند کرد، اما اکنون مشخص شده است که این امر غیر ممکن است. اینک یک دولت جمهوری خواه، دونالد ترامپ رئیس جمهور و یک کشور با تفرقه در انتظار ما خواهد بود».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------