ناوهای روسی زیردریایی ناتو را مجبور به بازگشت کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ناوهای روسی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوهای روسی مستقر در شرق دریای مدیترانه یک زیر دریایی ناتو را که برای جاسوسی به ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف نزدیک شده شده بود به بازگشت واداشتند.

 به گزارش ایرنا ؛ ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: یک فروند زیردریایی هلند ساعت 18 و 50 دقیقه امروز (چهارشنبه) به وقت مسکو نزدیک ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف شناسایی شد.

 

وی افزود: زیردریایی ناتو برای ردیابی و جاسوسی به ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه نزدیک شده بود که ناوهای سورومورسک و وایس آدمیرال کولاکوف آن را شناسایی کردند. حضور این زیردریایی نزدیک ناوهای روسی برای ناوبری دریایی خطرناک بود.

 

پایگاه خبری شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از کوناشنکوف نوشت: شناسایی زیردریایی ناتو با استفاده از تجهیزات ردیابی ویژه تشخیص زیردریایی ناوهای روسی و بالگردهای کا-پی.ال-27 انجام شد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: زیردریایی ناتو سعی کرد با مانور در زیر آب از شعاع ردیابی ناوهای روسی خارج شود که به مدت یک ساعت ارتباط ویژه برقرار شد و سپس محدوده پیرامونی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف را ترک کرد.

 

کوناشنکوف همچنین از چند مورد حضور زیردریایی های ناتو در مسیر حرکت ناوگروه روسیه تا دریای مدیترانه در هفته های اخیر خبر داد.

 

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف روسیه که همراه ناوگروه این کشور نزدیک سواحل سوریه حضور دارد، براساس برنامه اعلام شده قرار است همراه رزمناو اتمی پطرکبیر در عملیات سرکوب تروریست ها در این کشور مشارکت می کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه به نقل از اعلام یک منبع در وزارت دفاع روسیه به سایت «Gazeta.ru» نوشت: گروه نیروی دریایی روسیه به پیشگامی ناو هواپیما بر و رزمناو سنگین موشک انداز اتمی برای حمله به مواضع شبه نظامیان در استان حلب سوریه طی 24 ساعت آینده آماده می شود.

 

ناوگروه روسی شامل ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و چند ناو جنگی دیگر به فرماندهی رزمناو اتمی پطر کبیر، هفته گذشته وارد دریای مدیترانه شدند.

 

آدمیرال کوزنتسف تنها ناو هواپیمابر روسیه ساخته شده در زمان اتحاد جماهیر شوروی می باشد و سال 1991 همزمان با فروپاشی کار خود را آغاز کرد.

 

این ناو با جنگ افزارهای پیشرفته موشکی و انواع توپ ها دارای بیشترین نرخ آتشباری در جهان یعنی 5000 گلوله در دقیقه، جنگ زیر سطحی و مقابله با اژدرها، نسبت به نمونه های مشابه غربی کارآمد تر معرفی شده است.

 

براساس آخرین گزارش موجود، ناوگان هوایی آدمیرال کوزنتسوف متشکل از 19 جنگنده سوخو 33 با توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی مسلح به تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشک های کروز، بمب های هدایت شونده و بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام است.

 

مسکو از مهرماه سال 94 با درخواست دولت سوریه و استفاده از مجموعه یگان های نیروی هوافضا مستقر در سوریه، پرواز بمب افکن های دوربردی به صورت رفت و برگشت از روسیه، ناوها و زیردریایی ها مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------