اردوغان تلفنی با ترامپ گفتگو کرد



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل,اردوغان

.منابع آگاه در آنکارا اعلام کردند رئیس جمهور ترکیه با رئیس جمهور منتخب آمریکا تماسی تلفنی برقرار کرد و درباره بهبود روابط و همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه که یکی از اعضای ناتو هم مرز با سوریه، عراق و ایران است یک بازیگر قدرتمند در منطقه محسوب می‌شود اما روابط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش و همچنین با کشورهای غرب اروپا به مشکل خورده است.

 

ترکیه از عدم تمایل واشنگتن برای استرداد فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای مستقر در پنسیلوانیا که آنکارا وی را به رهبری کودتای نافرجام 15 ژوئیه متهم می‌کند ناکام شده است. گولن از سال 1999 میلادی در تبعید خود خواسته در پنسیلوانیا زندگی کرده است.

 

در جریان این تماس تلفنی که منابع ریاست جمهوری ترکیه آن را مکالمه‌ای صمیمی توصیف کردند اردوغان به ترامپ به خاطر پیروزی غیر منتظره‌اش در انتخابات تبریک گفت‌ و تاکید کرد ترکیه و آنکارا متحدانی هستند که با احترام دو جانبه و منافع و ارزش‌های مشترک گرد هم آمده‌اند.

 

اردوغان اوایل روز چهارشنبه گفت: امیدوارم پیروزی ترامپ منجر به اقداماتی سودمند برای خاورمیانه و برای حقوق و آزادی‌های اولیه شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------