سخنگوی دولت روسیه: رویکرد پوتین و ترامپ به‌طرز شگفت‌انگیزی به یکدیگر نزدیک است



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,  پوتین و ترامپ

هر دو (پوتین و ترامپ) منافع ملی کشور خود را در اولویت قرار می‌دهند، ولی آماده‌اند روابط خود با دیگر کشورها را توسعه دهند؛ بر این اساس که کشورهای دیگر تا چه اندازه آمادگی چنین کاری را دارند

 دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه، در سخنانی در نیویورک گفته است رویکرد ولادیمر پوتین و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، «به‌طرز شگفت‌انگیزی به یکدیگر نزدیک» است. او ابراز امیدواری کرده روابط روسیه و آمریکا «بهبود پیدا کند».

 

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، پسکوف، گفته است از نظر او ایده‌های دو طرف در سیاست خارجی شباهت‌های زیادی دارد و این می‌تواند «بنای مستحکمی» برای «آغاز گفت‌وگوهایی معنادار» بین مسکو و واشینگتن باشد.

 

به گفته سخنگوی کرملین «هر دو (پوتین و ترامپ) منافع ملی کشور خود را در اولویت قرار می‌دهند، ولی آماده‌اند روابط خود با دیگر کشورها را توسعه دهند؛ بر این اساس که کشورهای دیگر تا چه اندازه آمادگی چنین کاری را دارند».

 

او البته افزوده است «بهبود» روابط واشینگتن و مسکو، البته موانع و مشکلاتی هم دارد و «تنها سخن گفتن از این موضوع که فضای احترام متقابل وجود دارد، کافی نیست، به‌خصوص پس از سال‌ها آسیب جدی که به روابط دو طرف وارد شده‌است».

 

پسکوف در گفت‌وگویی مجزا با خبرگزاری روسی «تاس» گفته پوتین آماده است برای بهبود روابط انعظاف‌پذیر باشد، ولی البته این انعطاف‌پذیری بی‌حدواندازه نیست و او مایل است شاهد واکنش متقابل طرف دیگر نیز باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------