بالاخره کابوس اتفاق افتاد؛ پرچم «ناسیونالیسم تهاجمی» سفیدهای امریکا به دست ترامپ افتاد / اروپا هم در خطر است



  اخباربین  الملل,خبرهای  بین الملل , ترامپ

ایا ممکن است او دوباره شکنجه را قانونی کند، یازده میلیون مهاجر را از کشور بیرون اندازد و هزار کیلومتر دیوار میان آمریکا و مکزیک بر پا کند؟

 روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه پیروزی ترامپ را "شوم" توصیف کرد و نوشت: سرانجام کابوس به حقیقت پیوست. 

 

به گزارش  انتخاب ؛ این نشریه می نویسد: راست است که یک کاندیدای خشن، غیر قابل پیش بینی و عوام فریب به پیروزی رسیده است و زمام امور بزرگترین دموکراسی جهان را در دست گرفته است؟ ایا ممکن است او دوباره شکنجه را قانونی کند، یازده میلیون مهاجر را از کشور بیرون اندازد و هزار کیلومتر دیوار میان آمریکا و مکزیک بر پا کند؟

 

لیبراسیون عقیده دارد که رشد این ناسیونالیسم تهاجمی که این سفیدهای امریکائی پرچم آنرا به کف ترامپ داده اند، منحصر به این کشور نیست و اینک می توان خطرش را در مجارستان و انگلستان حس کرد. در ایتالیا و لهستان هم رد پای اشکاری دارد. حتی در شمال اروپا و فرانسه هم نشانه هایش دیده می شود.

 

حزب دموکرات آمریکا هم مثل احزاب چپ اروپائی قادر نبود نگرانی و خشم مردم را ببیند. ترس و دلواپسی طبقه متوسطی که وضع زندگی اش هر روز وخیم تر می شود در حالیکه برگزیدگان جامعه در حال ستایش از دلپذیری پدیده جهانی شدن لیبرالی هستند. به این ترتیب تحمیل تنگدستی به مردم و نه به رهبران از یک سو و تمرکز ثروت در راس جامعه، باید در انتظار روزی می بود که زمان پرداخت قیمت ها فرا می رسید. و آن روز فرارسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------