لحن آشتی جویانه ترامپ در اولین مصاحبه : حقوق ماهانه نخواهم گرفت/ هیلاری کلینتون نجیب است/ بخش های مهم طرح بیمه اوباما را لغو نمی کنم



ترامپ از خانواده کلینوت بسیار تجلیل کرد و گفت دو بخش مهم از قانون بیمه همگانی اوباما را باقی خواهد گذاشت.

 دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه ای تاکید کرد او حقوق ماهانه به عنوان رییس جمهور آمریکا نخواهد گرفت و بخش های مهمی از طرح بیمه همگانی باراک اوباما را بر جای می گذارد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت پولیتیکو ترامپ در مصاحبه با برنامه "شصت دقیقه " شبکه تلویزیونی "CBS" آمریکا که قرار است روز یکشنبه پخش شود، لحن آشتی جویانه ای داشت و از برخی از شعارها و اظهارات خود در دوران مبارزات انتخاباتی به طور آشکاری فاصله گرفت.

 

در حالی که اعتراض ها به انتخاب او در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا وارد چندمین روز خود شده است رییس جمهور منتخب آمریکا با یادآوری تماس تلفنی هیلاری کلینتون در شب انتخابات و پس از آشکار شدن نخستین نشانه های پیروزی او در انتخابات ، گفت: هیلاری کلینتون با من تماس گرفت و لحن محبت آمیزی داشت، در آن شرایط تماس تلفنی او با من کار اصلا آسانی نبود. من خودم را جای او می گذارم و می توانم تصور کنم که چقدر برایم سخت بود که با هیلاری کلینتون تماس تلفنی بگیرم و به او تبریک بگویم . این کار برای هیلاری به مراتب سخت تر از من بود. "

 

نخستین مصاحبه تلویزیونی رییس جمهور منتخب آمریکا روز یکشنبه پخش می شود

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ترامپ

ترامپ که بیش از یک سال ونیم از انجام هر گونه حمله لفظی به هیلاری کلینتون دریغ نکرده و حتی هشدار داده بود در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری آمریکااو را به زندان خواهد انداخت در لحنی کاملا مسالمت جویانه گفت که تحت تاثیر رفتار نجیبانه هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات قرار گرفته است.

 

او گفت : هیلاری کلینتون در تماس با من گفت : "دونالد به تو تبریک می گویم. تمام شد." من هم در پاسخ گفتم "من هم از شما بسیار سپاسگزارم. شما یک رقیب بسیار خوب بودید."

 

او در ادامه با تجلیل از هیلاری کلینتون گفت او فردی بسیار باهوش وقوی است.

 

ترامپ در ادامه با تجلیل از هوش و استعداد بیل کلینتون گفت در فردای روز انتخابات با او نیز به صورت تلفنی صحبت کرده است. ترامپ با اشاره به اینکه بیل کلینتون فردی فوق العاده و "بسیار بسیار" نازنین است، افزود خوشحال خواهد شد در آینده از توصیه ها و مشاورت های این خانواده سیاسی آمریکا استفاده کند.

 

او همچنین در این مصاحبه با یادآوری اینکه در جریان ملاقات روز پنج شنبه خود با اوباما در کاخ سفید رییس جمهور آمریکا توضیحاتی کامل درباره ماهیت طرح بیمه همگانی خود به او داده ، گفت علاقه مند است دو بخش مهم از این طرح را نگه دارد: یک بخش مربوط به  ممنوعیت خودداری از فروش بیمه به افرادی که پیش از بیمه شدن دارای بیماری های خاص هستند و دیگری  باقی ماندن نوجوانان و جوانان تا سقف سنی 26 سال  تحت پوشش بیمه والدین شان.

 

ترامپ همچنین در این مصاحبه تاکید کرد به عنوان رییس جمهور آمریکا در 4 سال آینده حقوقی از دولت فدرال نخواهد گرفت. حقوق سالانه رییس جمهور آمریکا بالغ بر 400 هزار دلار است.

 

در این مصاحبه چند تن از اعضای خانواده ترامپ از جمله ملانیا ترامپ همسرش، ایوانکا و تیفانی دو دخترش و نیز دو پسر بزرگ او نیز حضور داشتند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------