دولت اوباما رکورد دار فروش سلاح در جهان پس از جنگ جهانی دوم است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,  اوباما

دولت اوباما طی هشت سال گذشته بیش از 278 میلیارد دلار فروش تسلیحات خارجی داشته است که بیش از دو برابر مجموع فروش هشت سال دولت بوش بوده است.

 به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری دیفنس وان، بیشتر صادرات 278 میلیارد دلاری به عربستان و سایر متحدان خاورمیانه‌ای آمریکا بوده است. اکثر این کشورها متحدان اصلی آمریکا در جنگ علیه شبه‌نظامیان داعش و یا کشورهایی هستند که به بهانه برنامه هسته‌ای ایران به دنبال تقویت نظامی هستند.  

 

عربستان سعودی با دریافت بیش از 115 میلیارد دلار بزرگترین دریافت‌کننده تسلیحات است. ویلیام هارتونگ، مدیر پروژه امنیت تسلیحات در مرکز سیاستگذاری بین‌الملل گفت: هیچ کشوری در شمار قراردادها و ارزش کل معامله به پای عربستان نمی‌رسد. از جمله تسلیحات و تجهیزاتی که راهی عربستان شده، می‌توان به جنگنده‌های اف 15، بالگرد تهاجمی آپاچی، بالگرد چند منظوره بلک‌هاوک، موشک‌های رهگیر، خودروهای زرهی و بمب و موشک اشاره کرد.

 

این برآوردها مربوط به هر سال مالی آمریکاست که از اکتبر تا سپتامبر است. در مجموع برآورد سال 2016 فروش تسلیحات خارجی آمریکا، قرارداد فروش جنگنده به کویت، قطر و بحرین که بیش از هفت میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، گنجانده نشده است. دولت آمریکا این قراردادها را تایید کرده و انتظار می رود که اواخر امسال آن را علنا اعلام کند و این بدین معناست که آنها را در آمار فروش تسلیحاتی سال 2017 وارد می‌کند.

 

به گفته مدیر پروژه امنیت تسلیحات در مرکز سیاستگذاری بین‌الملل، اوباما قراردادهای تسلیحاتی بیشتری نسبت به هر دولتی در آمریکا از جنگ جهانی دوم انعقاد کرده است. به عنوان یک نمونه مقایسه‌ای می‌توان گفت که دولت جورج بوش 128 میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات سلاح بین سال‌های 2001 تا 2008 داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------