گزینه ی اصلی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا برای سخنرانی در حمایت از منافقین چقدر پول دریافت کرده بود؟



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,رودی جولیانی

کریستین ساینس مانیتور گزارش داد:

گزینه ی اصلی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا برای سخنرانی در حمایت از منافقین چقدر پول دریافت کرده بود؟

روزگذشته رسانه های غربی از رودی جولیانی بعنوان گزینه ی احتمالی دونالد ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا خبر دادند.

 به گزارش  انتخاب ؛ باتوجه به اهمیت این اخبار، گزارش «کریستین ساینس مانیتور» در مورد رودی جولیانی و ارتباطش با گروهک منافقین که در سال 2011 منتشر شده را در ادامه بخوانید:

 

بعد از تصمیم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر عدم خروج نام مجاهدین خلق(منافقین) از لیست گروه های تروریستی در هفته های اخیر، ده ها هزار دلار برای حمایت از این گروه به تعدادی از مقامات عالیرتبه آمریکا پرداخت شده است.

 

این مقامات آمریکایی به ندرت از خشونت های مجاهدین خلق(منافقین) و مواضع ضد آمریکایی این گروه یاد میکنند و خواهان این هستند که این گروه در زمره گروه های آزادی بخش با ارزشهایی نظیر ارزشهای دموکرات های آمریکا به شمار برود. برخی اذعان داشتند که آنها پیش از اینکه دعوت به سخنرانی در محکع هواداران مجاهدین خلق بشوند چیز زیادی دربازه این گروه نمیدانستند.

 

برخی منابع آگاه گفته اند که میلیون ها دلار پولی که در کمپین هزینه شده است منجر به افزایش فشار سیاسی برای خروچ نام مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی شده است.

 

اسناد دولتی آمریکا اغلب از واژه فرقه برای نام بردن مجاهدین خلق (منافقین) استفاده می کند و آنها را دارای سابقه سالها تعلیمات ایدئولوژیک و شست و شوی مغزی میداند. گزارش های اف بی آی در سال 2004 حاکی از آن است که این گروه در برنامه ریزی و اقدام به حعملیات های متعدد تروریستی دست داشته است.

 

با این حال بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان مسائل ایران توانایی مجاهدین خلق برای تغییر رویه با توجه به سابقه کیش شخصیت و تاریخ خشونت و شست و شوی مغزی را زیر سوال میبرند. 

 

بسیاری از مقامات آمریکایی طی ماه گذشته تلاش زیادی برای خروج نام این گروه از لیست گروه های تروریستی کرده اند. آنها در بیش از چندین نشست و مراسم سخنرانی های متتعددی در این باره داشته اند و این گروه را راه سومی بعد از شکست برقراری راه مذاکره با ایران یا اقدام نظامی میدانند.

 

صحبت های این مقامات سابق آمریکا اغلب شامل درخواست آنها از دولت اوباما برای آزاد کردن محاهدین خلق (منافقین) از لیست تروریست ها و اطمینان از حمایت از اردوگاه اشرف قبل از محاصره توسط دولت نوری المالکی در عراق است.

 

مقامات سابق آمریکا که در مراسم های مرتبط با مجاهدین خلق (منافقین) حضور پیدا کردند به طور علنی تایید کرده اند که برا حضورشان در این مراسم مبالغ قابل توجهی دریافت کرده اند .

 

یکی از مقامات وزارت امور خارجه وقت درباره مکانیزم این مراسم ها گفته که کارگزار سخنرانی ها تماس میگیرد و پیشنهاد 20 هزار دلار برای بیست دقیقه سخنرانی را مطرح میکند. آنها جت خصوصی برای او میفرسند و زمانی که کار تمام میشود 25 هزار دلار بیشتر از چیزی که وعده داده شده بود میپردازند و با این روش شما را مجاب میکنند که در سخنرانی تان چه چیزهایی را بگویید.

 

این قراردادها با سخنرانان و شرکت کنندگان در مراسم میتواند تا 100 هزار دلار باشد.

 

مریم رجوی در تجمع هواداران مجاهدین خلق در پاریس در کنار مقامات عالی رتبه سابق آمریکایی و اروپایی نشسته بود.

 

این مقامات سابق در نشست پاریس حاضر شدند که حمایتشان را از مجاهدین خلق (منافقین) نشان داده و سیاست های واشنگتن در قبال ایران را مورد نقد قرار دهند. در این جستار به بیان نام این مقامات و بخشی از صحبت های آنها پرداخته شده:

 

رودی جیولانی: چطور است که بهار عربی را در تابستان فارسی دنبال کنیم؟ ما به تغییر نظام در ایران نیاز داریم بیش از آنچه در لیبی و مصر و سوریه به آن نیاز داشتیم

 

اندرو کارد رییس سابق کارکنان کاخ سفید در دوران جرج بوش: حمایت عمیقم را از اعضای مجاهدین خلق اعلام میکنم.

 

لی همیلتون نایب رییس سابق کمیسیون یازده سپتامبر اعتراف کرده که برای شرکت در این مراسم مبلغ قابل توجهی دریافت کرده است.

 

اد رندل فرماندار سابق پنسیلوانیا نیز در این نشست حاضر شده و گفته برایی 10 دقیقه سخنرانی 20 هزار دلار دریافت کرده است.

 

قاضی موکاسی نیز اعتراف کرده که برای شرکت در این مراسم مبلغی را دریافت کرده است .

 

یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا اذعان داشته که برای شرکت در نشست پاریس پیشنهاد 25000 ذلاری داشته اما او رد کرده است. او گفته که در مورد وضعیت حقوق بشر مجاهدین خلق(منافقین) نگران بوده و اینکخ حشونت های این گروه امر پنهانی نیست.

 

برخی از سخنرانان عالی رتبه این مراسم نظیر بیل ریچاردسون وزیر سابق انرژی آمریکا و پیتر پیس رییس ستاد کل نیروهای آمریکا و ویزلی کلارک فرمانده سابق نیروهای اروپایی ناتو و جیمز جونز مشاور امنیت ملی سابق اوباما بوده اند.

 

سایر سخنرانان شامل: جیمز وولسی رییس سابق سازمان سیا و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و جیمز کنوی رییس سابق اف بی ای بوده اند که برای سخنرانی در این مراسم مبالغی را دریافت کرده اند.

 

رییس شورای ملی ایرانیان آمریکا معروف به نیاک نگرانی اش را از بابت خروج نام مجاهدین خلق از لیست تروریست ها اعلام کرده و گفته این میتواند به جنگی بین ایران و آمریکا به راه بیاندازد.

 

منبع مالی خرج و مخارج سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مشخص نیست. این امر ختی برای مقامات آمریکایی نیز شفاف نیست.

 

علاوه بر استفاده آنها از هتل های معتبر آمریکایی در پاریس و بروکسل و برلین این کمپین از تبلیغات گسترده در نیویورک تایمز و واشنگتن پست که هر کدام بیش از 175 هزار دلار هزینه بر می دارد نیز استفاده کرده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------