آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

هفت تن ازعناصر افراطی درحمله هوایی به جنوب غرب لیبی کشته شدند



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,حمله هوایی به جنوب غرب لیبی

در پی حمله هوایی به مواضع افراطیون در نزدیکی شهر «سبها» در جنوب غرب لیبی، دست کم هفت تن از آنها کشته شدند.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام مسئول که از بیم انتقامجویی خواست نامش فاش نشود سه شنبه گفت: در این حمله سه خانه در «القرضه » در شمال غرب «سبها» هدف قرار گرفت که دو تا از آنها تخریب و خسارت هایی نیز به سومین خانه وارد شد.

 

هنوز مشخص نیست کدامیک از طرفین اقدام به این حمله کرده اند. با این حال نیروهای وابسته به دو طرف در لیبی از هواپیماهای جنگی برای حمله به مواضع تندروها استفاده می کنند.

 

گزارش های ضد و نقیضی در باره وابستگی این مظنونان به گروه های القاعده یا داعش و یا هردوی آنها که در حال حاضر در جنوب لیبی حضور دارند، منتشر شده است.

 

خبرگزاری التضامن لیبی نیز اعلام کرد که هدف اصلی در این حمله یکی از عناصر افراطی به نام «عبدالرحمن بلحاج حسناوی» معروف به «ابو طلحه اللیبی» بوده است اما برخی می گویند وی در میان کشته ها نیست.

 

یک مسئول محلی ساکن القرضه گفت که برخی از این کشته ها لیبیایی و برخی نیز خارجی هستند اما وجود حسناوی در میان آنها تائید نشده است.

 

آمریکا نیز از اول ماه اوت حملاتی را به مواضع داعش در شهر سرت پایگاه سابق این گروه در فاصله تقریبا500 کیلومتری شمال القرضه انجام و مواضع گروه های افراطی را در دیگر مناطق لیبی به طور پراکنده مورد حمله قرار داده است.

 

مقام های لیبیایی می گویند برخی عناصر مسلح داعش که در سرت متمرکز بوده اند از شش ماه پیش همزمان با آغاز حملات برای ساقط کردن آنها، از این شهر به سمت جنوب و صحرا گریخته اند.

 

این در حالی است که پس از سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی در سال 2011، این کشور وارد مرحله تقسیم سیاسی و تولد دو دولت موازی یکی در طرابلس (غرب) و دیگری در طبرق و بیضاء در شرق کشور شد.

 

درچارچوب تلاش های بین المللی برای جلوگیری از تقسیم سیاسی لیبی، شهر صخیرات مغرب 26 آذرماه 94 (17 دسامبر 2015) شاهد گفت و گو طرف های لیبیایی بود که منجر به امضای توافقی موسوم به توافق «صخیرات» شد.

 

دولت وحدت ملی لیبی در فروردین ماه سال 95 ( اواخر ماه مارس 2016 ) بر اساس توافق صورت گرفته در صخیرات مغرب در پایتخت لیبی (طرابلس) تشکیل شد، اما این دولت که از حمایت جامعه جهانی نیز برخورد است، تاکنون نتوانسته است که همه خاک لیبی را به کنترل خود درآورد.

 

در این میان برخی از گروه های فعال دیگر در لیبی از جمله مجلس نمایندگان و مستقر در طبرق و دولت موقت برآمده از آن، دولت وحدت ملی به ریاست فایز سراج را به رسمیت نمی شناسند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------