رئیس جمهور فیلیپین: پیروزی ترامپ، پیروزی بزرگی بود/ ترامپ رهبر مناسب برای قوی ترین کشور جهان است



دوترته قبلا به اوباما گفته بود حرامزاده.

 "رودریگو دوترته" رئیس جمهور جنجالی فیلیپین برخلاف حملات شدید به اوباما، لحن مسالمت آمیز و حمایتی را نسبت به ترامپ گرفته است.

 

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "رودریگو دوترته" رئیس جمهور فیلپین که به موضع گیری های شدید علیه آمریکا و اوباما مشهور شده است گفت که تا زمانی که ترامپ در مسائل حقوق بشر حرف نزند با ترامپ دوست خواهد بود.

 

دوترته که در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری فیلپین سخن می گفت درباره ترامپ اظهار داشت: پیروزی بزرگی بود. تو (ترامپ) رهبر مناسب برای قوی ترین کشور جهان هستی.

 

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, رئیس جمهور فیلیپین

 

دوترته در پاسخ به این سوال که آیا او با ترامپ همراهی خواهد کرد یا خیر گفت: من می توانم دوست هر فردی باشم به ویژه اگر رئیس جمهور باشد. ترامپ چیزی درباره حقوق بشر نگفته است.

 

وی افزود: اطمینان دارم که ترامپ در تعامل با مسئله کارگران مهاجران غیرقانونی عادلانه برخورد خواهد کرد.

 

ترامپ قبل از این وعده داده بود که حدود 3 میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی به آمریکا که دارای سابقه ارتکاب خلاف یا جنایت داشته باشند را از آمریکا اخراج خواهد کرد.

 

دشمنی با آمریکا و موضع گیری علیه اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا به یکی از مهمترین ویژگی های دوترتی رئیس جمهور فیلیپین تبدیل شده اما به دنبال انتخاب ترامپ، دوترتی لحن خود را درباره آمریکا تغییر داده است.

 

فیلیپین هم پیمان سنتی آمریکاست.

 

دوترته به شدت مخالف طرح مسئله حقوق بشر درباره کشورش است و این مسئله او را به شدت عصبانی می کند.

 

وی به وعده ترامپ برای اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا نیز اشاره کرد.

 

اعتقاد بر این است که بخش مهمی از مهاجران غیرقانونی در امریکا شهروندان فیلیپینی هستند. پول هایی که این افراد برای خانواده های خود در فیلپین می فرستند 3 % درصد تولید ناخالص داخلی را شکل می دهد.

 

دوترته افزود: به حکمت ترامپ و اینکه او در برخورد با مسئله مهاجران غیرقانونی عادل خواهد بود اطمینان دارم. نمی توانم به سود مهاجران غیرقانونی در آمریکا صحبت کنم چرا که انچه غیرقانونی باشد غیرقانونی باقی خواهد ماند.

 

رویترز نوشت: اقدامات دوترته به هنگام انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین از جمله توبیخ افرادی که او با همراه نبودند باعث شد او به "ترامپ شرق" مشهور شود.

 

سخنان خوب دوترته درباره ترامپ با حملاتش علیه اوباما که در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری اش است فاصله زیادی دارد.

 

"برو به جهنم" و "پسر روسپی" از جمله حملات رئیس جمهور فیلپین علیه اوباماست. رئیس جمهور فیلپین این سخنان را بعد از انتقاد اوباما از دوترته به دلیل کشتار خلافکاران و قاچاقچیان مواد مخدر که منجر به کشته شدن حدود 2 هزار نفر در مدت چند ماه شد؛ مطرح کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------