آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

سران آمریکا و اروپا درباره تمدید تحریم های روسیه گفت وگو می کنند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, سران آمریکا و اروپا

طبق اعلام مقامات آگاه، 'باراک اوباما' و سران اروپا روز جمعه در برلین درباره تمدید تحریم های اعمال شده علیه روسیه به خاطر مداخله در امور اوکراین و تحریم های احتمالی جدید به دلیل حملات هوایی در سوریه گفت وگو می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان و سران انگلیس، فرانسه و اسپانیا در این نشست حضور دارند.

 

سخنان 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا مبنی بر تلاش برای نزدیکی با روسیه باعث ایجاد تردیدهایی در اروپا درباره آینده تحریم های اعمال شده از سوی واشینگتن و بروکسل در سال 2014 به دنبال مداخله روسیه در شرق اوکراین شده است.

 

به گفته یک مقام آلمانی، قرار است در نشست جمعه پیش رو درباره تمدید تحریم های اعمال شده علیه روسیه که در پایان ژانویه خاتمه می یابد، توافق شود.

 

اوباما چهارشنبه شب، پس از پایان سفرش به یونان، وارد برلین شد.

 

این مقام آلمانی با اشاره به مراسم تحلیف ترامپ در 20 ژانویه، گفت، ما واقعا در شرایط حساسی قرار داریم. ما باید از ایجاد شرایطی که به موجب آن اتحادیه اروپا این تحریم ها را تمدید کند و بعد از آن رئیس جمهوری آمریکا بیاید و آن را لغو کند، جلوگیری کنیم.

 

یک مقام آلمانی دیگر گفت، انتظار می رود اوباما و مرکل امروز(پنجشنبه) با یکدیگر گفت وگو کنند و سپس در کنفرانس خبری به طرح مساله سوریه بپردازند.

 

مقامات اروپایی از این بیم دارند که روسیه از زمان قبل از مراسم تحلیف ترامپ برای انجام حملات جدید در سوریه و اوکراین استفاده کند.

 

به گفته دو دیپلمات آلمانی، در نشست جمعه مساله سوریه نیز مطرح می شود.

 

سران اتحادیه اروپا ماه گذشته ضمن محکوم کردن بمباران غیرنظامیان سوریه در حلب، خاطر نشان کردند که در صورت ادامه این بمباران ها تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال خواهد شد.

 

یکی دیگر از مقامات آلمانی گفت، سران اروپا درصدد ارسال پیام به ترامپ و دشوار ساختن کار او در زمینه تغییر سیاست آمریکا و تلاش برای برقراری رابطه دوستانه با روسیه هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------