آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

میت رامنی، وزیر جدید امورخارجه آمریکا به خاطر توصیه هنری کیسینجر؟ / ترامپ: احترام فوق‌العاده‌ ای برای کیسینجر قائلم



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , ترامپ

میت رامنی، از منتقدان سرسخت اظهارات ترامپ نسبت به مسلمان‌ها ومکزیکی‌ها بود. اما خبرهای جدید از شانس او برای تصدی وزارت خارجه حکایت دارند. همزمان از یک نظامی ارشد بحث‌انگیز به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نام برده می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچ وله ، قرار است میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست و رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲،  در نیویورک با دونالد ترامپ دیدار کند. رسانه‌های مختلف آمریکا به نقل از اعضای تیم ترامپ گزارش می‌دهند که در این گفت‌وگو موضوع تصدی وزارت خارجه توسط رامنی مطرح خواهد شد.

 

ریاست دیپلماسی آمریکا احتمالا مهم‌ترین مقام در کارنامه سیاسی رامنی خواهد بود. این در حالی است که او در دوران کارزار انتخاباتی ترامپ از منتقدان سرسخت او به شمار می‌‌آمد.

 

رامنی که ۶۹ سال دارد منتقد آن بود که ترامپ تقصیر مشکلات کنونی جامعه آمریکا را به گردن مهاجران مسلمان و مکزیکی بیاندازد. او همچنین ترامپ را متهم می‌کرد که با اظهارات خود راه را برای اعمال شکنجه و کشتن کودکان و اعضای بی‌گناه خانواده تروریست‌ها باز می‌کند. توصیه ترامپ به دوستانش در حزب جمهوریخواه این بود که هر کسی دیگری را به جای ترامپ انتخاب کنید بهتر است. از  این رو خبر برگماری احتمالی رامنی به سمت وزارت خارجه شگفتی برانگیخته است.

 

دیدار با هنری کیسینجر

رامنی در زمینه سیاست خارجی از تجربه چندانی برخوردار نیست. او گرچه از مخالفان برجام به شمار می‌رود ولی تندروی شماری دیگر از چهره‌های سرشناس حزب جمهوریخواه را ندارد.

 

در روزهای گذشته برای تصدی وزارت خارجه نام‌هایی مانند رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بر سر زبان‌ها بود که با منافقین رابطه دوستانه‌ای دارند.

 

خبر مربوط به احتمال برگماری رامنی به سمت وزیر خارجه روز پنجشنبه پس از آن اعلام شد که ترامپ دیداری هم با هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا داشت. ترامپ بعد از این دیدار از "احترام فوق‌العاده‌" خود نسبت به کیسینجر سخن گفت و اعلام آمادگی او برای تبادل نظر را بسیار ارزشمند دانست. موضوع این دیدار به گفته ترامپ حول رابطه آمریکا با چین، ایران، روسیه و مسائل بین‌المللی دیگر دور می‌زده است.

 

کسینجر در جریان کارزار  انتخاباتی ریاست جمهوری بیشتر به هیلاری کلینتون متمایل بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------