دبیرکل ناتو: چند نظامی ترک همکار ناتو به دنبال پناهندگی هستند



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل,  دبیرکل ناتو

دبیرکل ناتو می‌گوید از زمان کودتای نافرجام تابستان امسال در ترکیه، شماری از افسران ترکیه‌ای مشغول خدمت در پست‌های فرماندهی ناتو درخواست پناهندگی کرده‌اند و همزمان آلمان نیز می‌گوید چند هزار شهروند ترک در ماه‌های اخیر به این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند.

 به گزارش انتخاب ، دبیرکل نانو گفت که برخی از افسران ترکیه‌ای که با ساختار فرماندهی ناتو همکاری کرده‌اند، در کشورهایی که در آنها مشغول خدمت هستند، درخواست پناهندگی داده‌اند.

 

دبیرکل ناتو این اظهارات را روز جمعه در یک کنفرانس امنیتی در بروکسل بیان کرده و در عین حال گفته است که ناتو در ساختار فرماندهی تغییراتی داده که شماری از پرسنل ترکیه‌ای را در بر گرفته است.

 

او در عین حال گفته است در مورد درخواست‌های پناهندگی افسران ترک، نه مقر مرکزی ناتو، که کشورهایی که درخواست پناهندگی را دریافت کرده‌اند، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

آقای استولتنبرگ در این سخنان اشاره‌ای به تعداد افسران ترکیه‌ای خواهان پناهندگی و نیز کشورهایی که این درخواست‌ها در آنها ارائه شده، نکرده است.

 

از زمان کودتای نافرجام تابستان امسال در ترکیه، بیش از ۳۷ هزار نفر به‌ویژه در بخش‌های مختلف قضایی، نظامی، امنیتی، دولتی و پلیس این کشور بازداشت، و بیش از صد هزار تن نیز از کار معلق یا برکنار شده‌اند.

 

تنها دو هفته پیش، ترکیه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن از نظامیان شاغل در ژاندارمری را از کار برکنار کرد که بیش از ۴۰۰ تن از آنها از کادرهای فرماندهی بودند.

 

روز جمعه اما در گزارشی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر مهاجرت و پناهندگی آلمان نوشت که در یک سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰۰ شهروند ترکیه‌ای در آلمان درخواست پناهندگی ثبت کرده‌اند که این میزان به نسبت سال گذشته میلادی بیش از دو برابر شده است.

 

در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۷۶۰ شهروند ترک از آلمان تقاضای پناهندگی کرده بودند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------