اوباما: ترامپ سرانجام به عاقلانه نبودن ابطال برجام پی می‌برد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,اوباما

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمانی ضمن غیرعاقلانه دانستن لغو توافق هسته‌ای با ایران گفت که رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم سرانجام به این موضوع پی خواهد برد.

 به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان آخرین سفر اروپایی خود و حضور در آلمان بر اهمیت نقش «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در روابط فراآتلانتیک تاکید کرد.

 

وی در گفت‌وگوی مشترکی با نشریه آلمانی «اشپیگل» و شبکه خبری ARD از مرکل با عنوان فردی یاد کرد که حاضر است برای ارزش‌هایی که به آن اعتقاد دارد بجنگد.

 

اوباما همچنین درباره ناآرامی‌ها در آمریکا در پی انتخابات ریاست‌جمهوری و امکان قدرت گرفتن راست‌گرایان در کشورهای اروپایی هم گفت: «وقتی اقتصاد جهانی به مردمی که حس می‌کنند، فراموش شده‌اند واکنشی نشان نمی‌دهد و زمانی که نابرابری افزایش یابد شاهد گسترش ناآرامی در کشورهای صنعتی خواهیم بود.»

 

رئیس جمهور آمریکا در مورد عفو «ادوارد اسنودن» هم گفت: «من نمی‌توانم کسی را ببخشم که دادگاهی او را محکوم نکرده است. به نظرم آقای اسنودن گاهی نگرانی‌های درستی دارد و اگر او تصمیم بگیرد در دادگاه استدلال های خود را برای وکلایش ارائه کند، از آن پس این مسائل مهم می‌شوند.»

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره توافق هسته‌ای با ایران هم گفت: «عاقلانه نیست که این توافق باطل شود و من معتقدم که رئیس‌جمهور جدید هم سرانجام به این موضوع پی خواهد برد.»

 

نکته جالب توجه در این گفت‌وگو این بود که اوباما از بردن نام ترامپ خودداری می‌کرد و در طول گفت‌وگو از وی با عنوان «فرد جدید» و «رئیس‌جمهور منتخب» یاد می‌کرد.

 

اوباما همچنین درباره مخالفت ترامپ با برنامه های درمانی وی هم گفت که اگر او هم بتواند با عدالت درباره بیماران رفتار کند در این صورت وی هم از رئیس‌جمهور منتخب حمایت خواهد کرد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------