آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سازمان منع سلاح شیمیایی هشدار داد: داعش به فناوری تولید گاز خردل دست یافت



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,سلاح شیمیایی

یک مقام عالی رتبه ی 'سازمان منع سلاح های­ شیمیایی' هشدار داد، اعضای داعش به فناوری ساخت گاز خردل دست یافته اند و به راحتی می توانند از این ماده کشنده در حملات خود استفاده کنند.

  به گزارش ایرنا به  نقل از  خبرگزاری فرانسه از پاریس، فیلیپ دنیه مدیر بخش راستی آزمایی سازمان منع سلاح های شیمیایی که مقر آن در پاریس است در این باره گفت: دستیابی اعضای گروه داعش به فناوری استفاده از گاز کشنده خردل بسیار خطرناک است. برخی از اعضای داعش که از سوریه باز می گردند (به کشورهای محل زادگاهشان)، پس از یادگیری چگونگی استفاده از مواد سمی در مناطق جنگی، می توانند دست به حملات با گاز خردل بزنند.

 

وی گفت: جدید ترین تحقیقات مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی که ماه گذشته (اکتبر) منتشر شد، نشان می دهد که اعضای داعش در سوریه و عراق به مراتب از گاز خردل استفاده کرده‌اند.

 

فیلیپ دنیه افزود: آنچه که ما را پیش از حد نگران کرده است و ما هنوز پاسخی برای آن نیافته ایم، چگونگی برخورد با افرادی از داعش است که به راحتی می توانند گاز خردل بسازنند. آنها می توانند به کشورهای ما بیایند و با استفاده از فناوری بسیار ساده، ما را در کشور خودمان مورد حمله قرار دهند.

 

چندی پیش مرکز تحقیقات 'IHS' آمریکا در گزارشی فاش کرد که گروه تروریستی داعش 71 بار از سلاح های شیمیایی در حملات خود به عراق و سوریه از سال 2014 میلادی تاکنون، استفاده کرده است.

 

در گزارش مرکز تحقیقات 'IHS' آمده است که تروریست های داعش در حملات خود به سوریه و عراق، دست کم 52 مرتبه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند؛ 19 مورد دیگر نیز در اطراف شهر موصل عراق ثبت شده است.

 

کارشناسان مرکز یاد شده احتمال می دهند که تروریست های داعش در نبرد موصل نیز از گاز کلر و خردل علیه غیرنظامیان و نظامیان که در عملیات آزادی سازی این شهر حضور دارند، استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------