آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

فشار سنگین عربستان بر مصر برای پذیرش طرح آشتی با اخوان المسلمین



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, عربستان و مصر

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و حقوقی قاهره از فشارهای شدید سعودی‌ها بر دولت مصر جهت موافقت با طرح پیشنهادی عربستان برای آشتی با اخوان المسلمین خبر داد.

 «احمد مهران»، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و حقوقی قاهره، تصریح کرد: فشارهای اقتصادی عربستان بر مصر تنها در بحران سوریه خلاصه نمی‌شود، بلکه اهداف دیگری از جمله آشتی با اخوانی‌ها را دنبال می‌کند.

 

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و حقوقی قاهره افزود: طرح آشتی بین نظام و اخوان المسلمین در ریاض ریخته شده و براساس آن قاهره تحت فشار شدید سعودی‌هاست تا با اخوانی‌ها آشتی کند.

 

مهران از جمله بندهای گنجانده شده در طرح آشتی عربستان را آزادی اعضای دربند و در بازداشت جماعت و بازگشت اخوانی‌های در تبعید به کشور با برخورداری از مصونیت قضایی و ادامه فعالیت‌های سیاسی و حقوقی آنها را در داخل کشور عنوان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در مقابل اخوانی‌ها متعهد می‌شوند، برای یک دوره زمانی 5 ساله هیچگونه فعالیتی در عرصه سیاسی مصر نداشته باشند، حتی از ریختن آرا خود در صندوق‌های رای و از هرگونه اقدام علیه نظام و شخص رئیس جمهور امتناع کنند.

 

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و حقوقی قاهره افزود: در صورت موافقت قاهره با این طرح، عربستان ضامن اجرایی آن خواهد بود و با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری اخوانی‌ها در کشور و آزاد کردن دارایی‌های مصادره شده آنها، به بحران مالی و اقتصادی مصر پایان خواهد داد و به بهبود وجه حقوقی مصر در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد.  

 

مهران با بیان اینکه هم اکنون همه چیز در گرو موافقت یا عدم موافقت قاهره با طرح پیشنهادی سعودی‌هاست، گفت: بسیار دور از انتظار است که دولت با طرح عربستان موافقت کند، چون تصمیم نهایی را مردم مصر خواهند گرفت و بالطبع خاطره خون‌های ریخته شده بدست اخوانی‌ها هنوز در اذهان زنده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------