سرنگونی پهپاد داعش در موصل



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,سرنگونی پهپاد داعش

نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) بامداد روز پنجشنبه از سرنگونی یک فروند هواپیمای هدایت شونده داعش در موصل در شمال عراق خبر دادند.

 به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه سومریه نیوز عراق، این هواپیما در شهرستان تلعفر در غرب شهر موصل سرنگون شده است.

 

منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود به این پایگاه خبری گفته اند که این هواپیما حامل دوربین عکاسی بوده و داعش از آن برای رصد نیروهای نظامی عراقی و اجرای عملیات های خود استفاده می کرده است.

 

در همین راستا، ابومهدی المهندس روز جمعه پنجم آذرماه (25 نوامبر) اعلام کرد که فرودگاه شهرستان تلعفر در استان نینوا روزانه هدف خمپاره های گروهک تروریستی قرار می گیرد.

 

ارتش عراق روز پنجشنبه اعلام کرد، گروه تروریستی داعش برای حمله به نیروهای عراقی که در حال پیشروی به سمت موصل پایگاه اصلی این گروه هستند، از هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند.

 

26 مهرماه بود که عملیات موصل با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق کلید خورد.

 

پیشروی نیروهای امنیتی عراق به بخش هایی از شهر موصل ادامه دارد، از سوی دیگر نیروهای الحشدالشعبی نیز از محور غربی شهر تلعفر (50 کیلومتری غرب موصل) را به محاصره خود در آورده اند و راه امدادی و مواصلاتی گروه تروریستی داعش را از موصل به مرزهای سوریه قطع کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------