آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ رییس جمهور می‌ماند؟/ آراء انتخاباتی «ویسکانسین» بازشماری می شود



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل , ترامپ

این در حالی است که استاین به دنبال بازشماری آراء انتخاباتی دو ایالت کلیدی «میشیگان» و «پنسیلوانیا» نیز که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در آنها با تفاوتی نه چندان چشمگیر به پیروزی رسید، هست.

 هیأت انتخابات با بازشماری آراء ایالت کلیدی ویسکانسین موافقت کرد، حال باید دید که آیا این روند می تواند به معکوس کردن نتیجه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به نفع «هیلاری کلینتون» منجر شود.

 

به گزارش  مهر به نقل از بی بی سی، هیأت انتخابات ایالت ویسکانسین آمریکا با درخواست «جیل استاین» نامزد حزب سبز مبنی بر بازشماری آراء انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت کلیدی، موافقت کرد.

 

این در حالی است که استاین به دنبال بازشماری آراء انتخاباتی دو ایالت کلیدی «میشیگان» و «پنسیلوانیا» نیز که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در آنها با تفاوتی نه چندان چشمگیر به پیروزی رسید، هست.

 

بازشماری آراء ویسکانسین مستلزم شمارش دستی ۳ میلیون برگه رای در ۷۲ بخش ایالتی از اواخر هفته آینده تا لغایت ۱۳ ماه میلادی دسامبر است –امری که کار شبانه روزی مسئولین مربوطه را می طلبد.

 

 البته آغاز بازشماری آراء، مستلزم  پرداخت حداقل هفت میلیون دلار از سوی استاین است که از هم اکنون برای تهیه این مبلغ به تکاپو افتاده است.

 

گفتنی است اگرچه بازشماری آراء می تواند در نهایت به نفع «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و بازنده رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا تمام شود، ۱۰ رای الکترال ایالت ویسکانسین به تنهایی نمی تواند نتیجه انتخابات هشت نوامبر را تغییر دهد و وی برای دگرگون کردن سرنوشت خود به مجموع ۱۶ رای الکترال میشیگان و ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا محتاج است- امری که تحقق آن چندان آسان نیست.

 

به گفته استاین، اگرچه دلیلی مبنی بر وقوع تخلف یا اشتباه انتخاباتی وجود ندارد، بازشماری آراء می تواند به افزایش ضریب اطمینان مردم آمریکا کمک کند.

 

ترامپ در حالی موفق به کسب بیش از حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال شد که تعداد رای های مردمی کلینتون، دو میلیون نفر بیشتر از وی بود.

 

 با این حال ترامپ رقیب دموکرات خود را در پنسیلوانیا با اختلاف ۷۰ هزار و ۱۰ رای، در میشیگان با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رای و در ویسکانسین با ۲۷ هزار و ۲۵۷ رای شکست داده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------