آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اولین واکنش جنجالی ترامپ بعد از انتخابات:کاسترو دیکتاتوری ستمگر بود و مُرد / اوباما: تاریخ درباره کاسترو قضاوت خواهد کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  بین الملل ,  ترامپ

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی نیز از رویکرد دولت اوباما در قبال حکومت کوبا و عادی سازی روابط با هاوانا به شدت انتقاد کرده بود.

 در حالی که رییس جمهور مستقر آمریکا در واکنش به خبر مرگ فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا او را فردی تاثیر گذار دانسته که تاریخ درباره او قضاوت خواهد کرد، دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در نخستین واکنش دیپلماتیک خود به یک  واقعه بین المللی در دو هفته پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مرگ رهبر انقلاب کوبا ابراز شادمانی کرد 

 

به گزارش عصر ایران نخستین واکنش ترامپ به خبر مرگ کاسترو در یک توییت کوتاه با چهار کلمه خلاصه می شد: "فیدل کاسترو مُرد" (Fidel Castro is dead )

 

این واکنش از سر شادمانی البته به اینجای کار متوقف نماند و ساعتی بعد با انتشار یک بیانیه ترامپ از مرگ رهبر کشور کمونیستی "بیخ گوش آمریکا" که سابقه دهه ها خصومت و دشمنی با کشورش دارد، ابراز شادمانی کرد.

 

ترامپ در بیانیه خود با "دیکتاتور ستمگر" خواندن کاسترو او را موجب "درد و رنج" ملت کوبا توصیف کرده و تاکید کرده کاسترو میراثی جز درد و رنج و فقر و محرومیت و نقض حقوق بشر برای ملتش باقی نگذاشته است.

 

مایک پنس معاون ترامپ نیز در توییتی مشابه در واکنش به خبر مرگ کاسترو او را یک حاکم ستمگر خوانده و با ابراز خوشحالی از مرگ او گفته است امیدهایش برای آینده کوبا با مرگ کاسترو افزایش یافته است.

 

واکنش ترامپ به خبر مرگ کاسترو در حالی است که بنا به گزارش مجله نیوزویک آمریکا او در دهه 1990 میلادی بیش از 68 هزار دلار هزینه کرده بود تا در قالب سفر یک هیات اقتصادی به کوبا ، امکان سرمایه گذاری در این جزیره حوزه کاراییب را کسب کند.

 

بر اساس این گزارش ترامپ به رغم تحریم های بین المللی کشورش علیه کوبا ،قصد داشته با دور زدن این تحریم ها  در کوبا هتل و کازینو بسازد.

 

ترامپ البته در سال 1999 این گزارش را تکذیب کرده و با انتشار مقاله ای در روزنامه میامی هرالد ، تاکید کرده بود به هیچ وجه حاضر نیست در کوبای تحت تسلط حکومت کاسترو سرمایه گذاری کند.

 

ترامپ همچنین در یکی از کتاب های خود با عنوان " The America We Deserve " خواستار دستگیری و محاکمه کاسترو شده است.

 

ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود نیز به شدت از سیاست دولت اوباما در عادی سازی رابطه با کوبا و بازگشایی مجدد سفارت خانه های دو کشور در پایتخت ها انتقاد کرده و گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ، در سیاست های دولت اوباما در قبال کوبا بازنگری خواهد کرد.

 

واکنش ترامپ به خبر مرگ کاسترو نشان می دهد رییس جمهور منتخب آمریکا آن گونه که بسیاری از ناظران انتظار داشته و دارند  نمی تواند به طور تمام و کمال با ایده ها و نظرات شخصی اش در جایگاه ریاست جمهوری خداحافظی کند و احتمالا در دوره ریاست جمهوری نیز واکنش هایی مشابه در قبال تحولات و وقایع بین المللی خواهد داشت ؛ واکنش هایی که احتمالا غیر منتظره و کم سابقه خواهد بود و با رویه باراک اوباما در 8 سال گذشته به طور کلی متفاوت خواهد بود.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------