آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

واشنگتن: اگر روسیه قطعنامه سوریه را وتو کند، باید به فکر تدابیر دیگری باشیم



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,سازمان ملل متحد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت، در صورتی که روسیه از حق وتوی خود علیه پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با سوریه استفاده کند، اعضای این سازمان باید به فکر تدابیر دیگری در این راستا باشند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، در صورتی که روسیه بخواهد پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با سوریه را که با همکاری کشورهای مصر، نیوزیلند و اسپانیا تدوین شده است، وتو کند، اعضای سازمان ملل متحد باید به فکر اتخاذ تدابیر دیگری باشند.

 

پاور تصریح کرد: روسیه ممکن است یک بار دیگر همانند ماه اکتبر از حق وتوی خود به منظور جلوگیری از اقدام این شورا در راستای کمک به غیرنظامیان در شرق حلب استفاده کند.

 

وی ادامه داد:‌ در این صورت، کشورهای عضو سازمان ملل باید به سرعت ابزارهای دیگری را که ما می‌توانیم در چارچوب این سازمان به کار گیریم، مدنظر قرار دهند که از آن جمله می‌توان به اعمال فشار موثرتر از طریق مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد.

 

بر اساس ادعای این مقام آمریکایی، پیش‌نویس قطعنامه جدید شامل توقف تمامی اقدامات نظامی در حلب به مدت دست‌کم ۱۰ روز و با هدف ایجاد امکان خروج غیرنظامیان و انتقال تجهیزات بهداشتی لازم به منطقه می‌شود.

 

پاور خواستار رأی‌گیری درباره این قطعنامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون تأخیر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------