آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آغاز بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل , انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود. در این ایالت دونالد ترامپ با اختلافی کمتر از یک درصد هیلاری کلینتون را شکست داد. با این حال تغییر آرای تنها یک ایالت نمی‌تواند سرنوشت پیروز انتخابات را تغییر دهد.

  به گزارش انتخاب؛ درخواست شمارش آراء از سوی جیل استاین، نامزد حزب سبز آمریکا ارائه شده است. او خواستار بازشماری آراء در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان است، اما تاکنون ایالت ویسکانسین با درخواست بازشماری موافقت کرده است.

 

بخت پیروزی هیلاری کلینتون در این بازشماری آرا بسیار ناچیز است، زیرا تنها در صورتی که ثابت شود در هر سه ایالت آرای نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از ترامپ بوده امکان پیروزی او در کل انتخابات وجود خواهد داشت. اما در هر سه ایالت آرای ترامپ بیشتر از کلینتون بوده است. ترامپ در پنسیلوانیا بیش از ۷۰ هزار رای بیشتر از کلینتون آورده و برتری او در دو ایالت ویسکانسن و میشیگان نیز به ترتیب بیش از ۲۲ هزار و بیش از ۱۰ هزار رای بوده است. تقلبی در این حد تاکنون در انتخابات آمریکا وجود نداشته است.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خانم جیل استاین تا پایان روز سه‌شنبه بیش از شش میلیون دلار کمک برای هزینه‌های بازشماری آرا جمع‌آوری کرده است؛ در حالی که برای این اقدام به ۶/ ۲ میلیون دلار نیاز داشت. استاین می‌خواهد باقی‌مانده این پول را به دیگر نامزدهای حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بدهد. این اقدام او اما با اعتراض گسترده‌ای روبرو شده است.

 

هیلاری کلینتون تاکنون در باره این اقدام جیل استاین نظری نداده است. مشاوران او البته از این بازشماری حمایت کردند اما این اقدام را بی‌نتیجه می‌دانند و نگرانند که بازشماری آرا شکست نامزد حزب دموکرات را که تا حدی خودش مقصر آن بوده، بیش از پیش مسجل کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------