آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دفاعی سال 2017 این کشور را تصویب کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,لایحه بودجه دفاعی

مجلس نمایندگان آمریکا با 375 رای موافق در برابر 34 رای مخالف، لایحه بودجه دفاعی سال 2017 این کشور را به مبلغ 618 میلیارد و 700 میلیون دلار، تصویب کرد و سنا هفته آینده آن را به رای خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «هیل» که اخبار و تحلیل های مربوط به کاخ سفید و کنگره آمریکا را منتشر می کند در این باره نوشت:«مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه بودجه دفاعی امسال را با رای موافق هر دو حزب تصویب کرد.

 

بر اساس این لایحه از مجموع این بودجه ، 59 میلیارد و 500 میلیون دلار به جنگ اختصاص دارد که به بودجه «عملیات های احتمالی خارج از کشور» (OCO) موسوم است.»

 

هیل در این باره نوشت: «همچنین 8 میلیارد و 300 میلیون دلار از بودجه «عملیات های احتمالی خارج از کشور» به تامین نیاز پایگاه های آمریکا در خارج از کشور و برای افزایش تعداد سربازان و دستمزد آنها اختصاص دارد. این میزان، 3 میلیارد و 200 میلیون دلار بیش از مقداری است که اوباما در این خصوص درخواست کرده بود. دستمزد سربازان 2.1 درصد (دو و یک دهم درصد) افزایش خواهد داشت که بیش از مقدار درخواستی اوباما است که خواستار افزایش دستمزد سربازان به میزان 1.6 درصد (یک و شش دهم درصد) شده بود.»

 

به نوشته این تارنما، کاخ سفید هنوز اعلام نکرده است که آیا اوباما این لایحه را به دلیل این مقادیر اضافی وتو خواهد کرد یا خیر. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز چهارشنبه 10 آذر ماه (30 نوامبر) خود در این باره گفت: «ما هنوز متن این لایحه را ندیده ایم اما قطعا آن را بازبینی خواهیم کرد. این کار قدری زمان می برد اما به محض اینکه تصمیم بگیریم رئیس جمهوری آن را امضا خواهد کرد یا خیر به شما اطلاع خواهیم داد.»

 

هیل همچنین خاطرنشان کرد که در لایحه مذکور ملاحظات کنونی درباره وضعیت بازداشتگاه «گوانتانامو» تغییری نکرده است.

 

قرار است که سنا هفته آینده این لایحه را به رای بگذارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------