نخست‌وزیر جدید فرانسه تعیین شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

در بیانیه ای که توسط دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این باره انتشار یافت، آمده است 'رئیس جمهوری برنار کزنوو را بعنوان نخست وزیر منصوب کرد و از وی خواست تا کابینه جدیدی تشکیل دهد.

 به  گزارش خبر انلاین ؛ سی ان ان از انتصاب 'برنار کزنوو' (Bernard Cazeneuve) وزیر کشور فرانسه به نخست وزیری این کشور خبر داد.

 

این شبکه در خبری فوری افزود: کزنوو به جای 'مانوئل والس' منصوب شد،که برای ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، از سمت نخست وزیری کناره گرفت.

 

مانوئل والس نخست وزیر مستعفی فرانسه، خود را در فهرست نامزدان ریاست جمهوری انتخابات 2017 فرانسه از حزب سوسیالیست قرار داده است.

 

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری کنونی فرانسه که خود از همین حزب است، اعلام کرد برای بار دوم خود را نامزد ریاست جمهوری آتی فرانسه نخواهد کرد.

 

خبرگزاری فرانسه نیز در این زمینه نوشت: دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که اولاند استعفای مانوئل والس را پذیرفته است.

 

این خبرگزاری افزود: در بیانیه ای که توسط دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این باره انتشار یافت، آمده است 'رئیس جمهوری برنار کزنوو را بعنوان نخست وزیر منصوب کرد و از وی خواست تا کابینه جدیدی تشکیل دهد.

 

مانوئل والس شامگاه دیشب (دوشنبه شب) در میان هوادارانش در جنوب پاریس، رسما خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه معرفی کرد.

 

وی در منطقه 'ایوری' درجنوب پاریس گفت 'من نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم. فردا رسما نامه استعفای خود را از سمت نخست وزیری برای نامزدی در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست که در ماه ژانویه برگزار می شود، ارائه خواهم کرد.

 

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل 2017 برگزار می شود.

 

سوسیالیست های حاکم که در نظرسنجی ها از جمهوریخواهان و راست افراطی عقب افتاده اند، در تکاپوی برگزاری انتخابات درون حزبی در ژانویه 2017 (دی 1395) برای معرفی نامزد خود در انتخابات آینده هستند.

 

بر اساس نتایج نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، اکثر رای دهندگان فرانسوی مایلند مانوئل والس نخست وزیر کنونی نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (2017) باشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------