آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

اعلام سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری 'سافت بانک' در آمریکا/ ترامپ سرمایه عربستان را از کانال ژاپن جذب کرد



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,دونالد ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که از هیلاری کلینتون به علت دریافت کمک های چند میلیون دلاری از عربستان انتقاد کرده بود، اکنون با افتخار از سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری 'سافت بانک' ژاپن خبر داد؛ پولی که بخش زیادی از آن را عربستان تامین خواهد کرد.

 به گزارش  ایرنا  به  نقل از رویترز ، 'ماسایوشی سان' تاجر میلیاردر روز سه شنبه اعلام کرد که با سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در آمریکا 50 هزار شغل جدید ایجاد می کند؛ اقدامی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا آن را نتیجه مستقیم پیروزی خود در انتخابات دانست.

 

سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری که سان و ترامپ روز سه شنبه بطور مشترک در لابی 'برج ترامپ' در منهتن (نیویورک) آن را اعلام کردند ، از صندوق سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری تامین می شود که رئیس سافت بانک در حال تشکیل آن با مشارکت یک صندوق مالی عربستان و شریکان احتمالی دیگر است.

 

ترامپ اعلام کرد: خانم ها و آقایان! این 'ماسا' از سافت بانک ژاپن است و برای سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری و ایجاد 50 هزار شغل در آمریکا موافقت کرد.

 

ترامپ کمی بعد نیز در توییتر نوشت: اگر ما (ترامپ) در انتخابات پیروز نشده بودیم ، او هرگز چنین کاری نمی کرد.

 

سان نیز به خبرنگاران گفت که شرکت او از طریق سرمایه گذاری در شرکت های 'استارت آپ' در آمریکا شغل ایجاد خواهد کرد.

 

وی گفت که انتظار دارد در دولت ترامپ اقدامات زیادی در زمینه 'مقررات زدایی' انجام شود.

 

ترامپ و سان هیچ برنامه زمانی برای این سرمایه گذاری اعلام نکردند. دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ از روز 20 ژانویه (اول بهمن) آغاز می شود.

 

اعلام این سرمایه گذاری بار دیگر این گمانه زنی ها را احیا کرد که شرکت بزرگ مخابراتی 'اسپرینت کورپ' آمریکا که 82 درصد سهام آن در اختیار 'سافت بانک گروپ کورپ' متعلق به 'سان' است ممکن است مذاکرات ادغام با شرکت 'تی موبایل یو اس' را احیا کند. این ادغام پیش از این با فشار سازمان های تنظیم مقررات آمریکایی لغو شده بود.

 

از سوی دیگر ، فقدان جزئیات درباره برنامه زمانی سرمایه گذاری نیز به شک و تردیدهایی درباره محقق شدن این سرمایه گذاری و ایجاد شغل دامن زده است بخصوص که شرکت اسپرینت نیز در حال کار کاهش نیرو برای کاهش هزینه ها به میزان بیش از 2 میلیارد دلار در سال جاری است.

 

بر اساس این گزارش ، اقدامات ترامپ پس از پیروزی در انتخابات برای کار با شرکت های انفرادی و پشت کردن به قراردادهای تجاری که سالها مورد مذاکره بوده اند ، نشان می دهد که رئیس جمهوری منتخب به مهارت های معامله گری خود که در اتاق هیات مدیره شرکتی به دست آورده است اتکا می کند.

 

ترامپ در جریان انتخابات آمریکا علیه تنظیم بیش از حد مقررات برای کار و کسب صحبت کرد و انتظار می رود که با رویکرد بازتری در قبال ادغام شرکت ها نسبت به دولت باراک اوباما عمل کند.

 

صرف نظر از اینکه آیا برنامه سرمایه گذاری سافت بانک در آمریکا ناشی از انتخاب ترامپ بوده است یا نه اما یک چیز مشخص است و آن اینکه انتخاب ترامپ برای سرمایه گذاران بورس یک موهبت است. میانگین سهام صنعتی 'داو جونز' روز سه شنبه تا حد بی سابقه جدیدی از زمان پیروزی ترامپ تا کنون بالا رفت .

 

به گزارش ایرنا ،‌ پیش از این روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی از تاسیس بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان توسط عربستان سعودی و 'سافت بانک گروپ' شرکت ژاپنی فعال در بخش فناوری و ارتباطات، با سرمایه ای بالغ بر 100میلیارد دلار خبر داد.

 

فایننشال تایمز نوشت: بر اساس بیانیه ای که سافت بانک منتشر کرد، سرمایه این صندوق، که به «چشم انداز سافت بانک» نام گذاری و دفتر اصلی اش در لندن دایر خواهد شد، 100 میلیارد دلار خواهد بود که از این رقم سهم 'صندوق سرمایه گذاری عمومی' عربستان 45 میلیارد دلار و سافت بانک 25 میلیارد دلار است که در طول پنج سال تامین خواهد شد.

 

فایننشال تایمز افزود: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی به شدت تلاش می کند تا از طریق نزدیک شدن با ژاپن و کشورهای آسیایی زمینه تحول در اقتصاد کشورش را فراهم سازد.

 

این روزنامه افزود: زمانی که او در ماه گذشته از توکیو دیدن کرد با نخست وزیر و روسای شرکت های ژاپنی از جمله «ماسایوشی سان» موسس سافت بانک در خصوص گسترش همکاری های تجاری فی مابین گفت وگو کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------