ترامپ: به مسابقه برای سرنگونی رژيم‌ها پايان می‌دهیم/ در خاورمیانه میلیاردها دلار صرف کردیم در حالی که وضع خودمان وحشتناک است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

حداقل شش هزار میلیارد دلار در خاورمیانه صرف کردیم در حالی که راه‌های ما پر از خرابی بود و بزرگراه های ما در حال از بین رفتن است. وضع تونل‌های ما خوب نیست و فرودگاههای ما مانند کشورهای جهان سوم وحشتناک است. ما از این رو، می‌خواهیم دیگر برای خود هزینه کنیم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران  ؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: ما قصد داریم از کشور و مردم خود محافظت کنیم.

 

وی گفت: امروز مردان وزنان شجاع ما نخستین خط دفاع علیه هستند. حرف هایی که برخی دوست ندارند بگویند. عقیده آنها (تروریست ها) مرگ و کشتار مردان و زنان و کودکان بیگناه است. ما قصد داریم از کشور و مردم خود محافظت کنیم.

 

رئیس جمهور منتخب آمریکا در اظهاراتی در ایالت کارولینای شمالی با تقدیر از نظامیان بازنشسته آمریکایی گفت: ما از خودگذشتگی این افراد و پرچمی را که آنها برای محافظت از آن جنگیده اند، می ستاییم. 

 

 

ترامپ افزود: ما عاشق پرچم خود هستیم و این را دوست نداریم که برخی پرچم ما را پاره کنند و آن را آتش بزنند. ما این را دوست نداریم و خواهید دید که در این زمینه چه کار خواهیم کرد.

 

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: ما به مسابقه برای سرنگونی رژیم‌های خارجی که هیچ چیز درباره آنها نمی دانیم و نباید درگیر آن‌ها شویم، پایان خواهیم داد. تمرکز ما به جای آن باید بر روی شکست تروریسم و نابودی داعش باشد و ما این کار را خواهیم کرد.

 

رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: هر کشوری که در این هدف با ما مشترک باشد در این ماموریت شریک ما خواهد بود. ما به جای تعصب‌گرایی در پی استحکام بخشی به دوستی های قدیمی و یافتن دوستی‌های جدید هستیم.

 

دونالد ترامپ افزود: ما از تاریخ یاد گرفته‌ایم که باید برای تقویت ثبات تلاش کنیم، ثبات در همه جا، و تقویت آن در سرزمین خودمان. باید به این رویکرد مخرب مداخله و آشوب پایان داده شود.

 

وی در ادامه اظهارات خود اذعان کرد: ما حداقل شش هزار میلیارد دلار در خاورمیانه صرف کردیم در حالی که راه‌های ما پر از خرابی بود و بزرگراه های ما در حال از بین رفتن است. وضع تونل‌های ما خوب نیست و فرودگاههای ما مانند کشورهای جهان سوم وحشتناک است. ما از این رو، می‌خواهیم دیگر برای خود هزینه کنیم.

 

رئیس جمهور پیروز آمریکا اعلام کرد قصد دارد در هنگام ارائه نخستین لایحه بودجه از کنگره بخواهد قانون کاهش بودجه دفاعی را حذف کند.

 

ترامپ در ادامه گفت: ما نیروی نظامی خود را نه براساس رویکرد فعالانه تهاجم،  بلکه براساس اقدامی پیشگیرانه تقویت خواهیم کرد. ما در صدد تقویت توان (نظامی) خود به منظور ایجاد مناقشه نیستیم، بلکه این کار را برای پرهیز از درگیری انجام خواهیم داد.

 

وی افزود: ما می خواهیم قوی باشیم و به طور خلاصه در پی رسیدن به صلح از طریق این قدرت (نظامی) هستیم. به همین علت است که من قصد دارم در ارائه نخستین لایحه بودجه ام به کنگره درخواست کنم قانون کاهش بودجه دفاعی حذف شود .

 

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه سخنانش، از رای  هواداران خود در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و خطاب به طرفدارنش گفت: شما بیرون آمدید، راه را هموار کردید، شهروندان دیگر را سازماندهی کردید، و با جنبشی مردمی باعث پیروزی شدید، به طوری که هیچ کس قبل از آن مشابه آن را ندیده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------