آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تعطیلی شرکت‌های ترامپ در عربستان



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل, شرکت‌های ترامپ

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برخی از شرکت‌هایش از جمله چهار شرکتی را که ظاهرا با معاملات اقتصادی او در عربستان ارتباط داشتند، تعطیل کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در روزهای آتی تغییراتی که در کسب و کارش به وجود آورده اعلام کند؛ تغییراتی که هدفش ممانعت از تضاد احتمالی منافع با ریاست جمهوری آمریکا است.  

 

آلن گارتن، مشاور عمومی سازمان ترامپ تعطیلی چهار شرکت مذکور را اقدامی "معمول" توصیف کرد و گفت که ترامپ هیچ کسب و کار اقتصادی‌ای در عربستان ندارد. از زمانی که شائبه‌هایی درباره منافع اقتصادی ترامپ با خدمات او به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا ایجاد شده است، او درخواست انحلال ۹ شرکت از جمله همان چهار شرکت مرتبط با عربستان را داده است.

 

دونالد ترامپ میلیاردر هتل‌ها و تفرجگاه‌های متعددی در کشورهای مختلف جهان دارد و سازمان ترامپ خواستار گسترش بیشتر در سراسر جهان بوده است.

 

سال گذشته نیز ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که خاورمیانه و عربستان از مکان‌های احتمالی سرمایه‌گذاری هستند. ایوانکا ترامپ در دسامبر ۲۰۱۵ شهر دبی را به عنوان اولویت اصلی اعلام کرده بود اما تاکید داشت که چندین فرصت اقتصادی در ابوظبی، قطر و عربستان را هم در نظر دارند.

 

چهار شرکتی که به تازگی منحل شده‌اند، چهار ماه پس از اظهارات ایوانکا ترامپ و در دوران کمپین ریاست جمهوری در جده راه‌اندازی شدند. در همین بازه زمانی چهار شرکت مشابه دیگر هم راه‌اندازی شد اما چند ماه بعد تعطیل شدند.

 

ساختار پیچیده و تغییریافته موجب می‌شود تا پیگیری منافع اقتصادی ترامپ و شرکایش برای آمریکایی‌ها دشوار شود. ترامپ نام و جزئیات برخی از شرکت‌هایش را منتشر کرده اما تصویر کاملی از اوضاع تجارت و کسب‌وکار ترامپ در دسترس نیست.

 

وی در دوره رقابتهای انتخاباتی اعلام کرده بود کشورهایی چون عربستان را وادار خواهد کرد بهای حمایت آمریکا از این کشورها را پرداخت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------