آنکارا یک روز عزای عمومی اعلام کرد/از اظهارات مقامات ترکیه تا واکنش مقامات جهان



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین  الملل ,حملات تروریستی در ترکیه

انفجاری مهیب شب گذشته نزدیک ورزشگاهی در استانبول 29 کشته برجای گذاشت. در پی آن دولت ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.

 به گزارش خبرآنلاین، به دنبال حملات تروریستی در نزدیکی ورزشگاه وودافون در استانبول روز یکشنبه عزای عمومی اعلام شده است، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد در اثر دو انفجار تروریستی در نزدیکی ورزشگاه وودافون آره ناى شهر استانبول تعداد 29 کشته به سازمان پزشکی قانونی فرستاده شده اند.

 

وزیر کشور ترکیه در این باره گفت: ده نفر در ارتباط با حملات تروریستی استانبول دستگیر شدند.

 

سلیمان سویلو اظهار داشت: دو انفجار تروریستی شب گذشته پس از مسابقه فوتبال تیم های بورسا-بشیکتاش در نزدیکی ورزشگاه وودافون آره ناى شهر استانبول نیروهای امنیتی مان را هدف قرار داد. خودروی بمب گذاری شده با کنترل از راه دور در ساعت 22:29 به وقت محلی در نزدیکی ورزشگاه در منطقه ای بیلیش تپه منفجر شد. بلافاصله یک عامل انتحاری در پارک ماچکه به وقوع پیوست که احتمالا با حمله تروریستی اول ارتباط دارد٬  پس از اینکه توسط پلیس شناسایی می شود خود را در میان نیروهای پلیس منفجر می کند.

 

وزیر کشور ترکیه: تا کنون تعداد 166 نفر که در اثر دو حمله تروریستی استانبول مجروح شده‌اند مشخص شد. برخی زخمی ها از بیمارستان مرخص شدند. تعداد 17 تن از 23 مجروح در اتاق عمل جراحی و دو مجروح دیگر هم در مراقبت های ویژه به سر می برند.

 

رجب آکداغ وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد: تعداد زخمی شدگان  ثبت نام شده در بیمارستانهای مان 166 نفر است. 20 تن از آنها قادر به بازگشت به خانه بودند. تعداد 17 مجروح در اتاق عمل جراحی به سر می برند وضعیت سه تن از آنها وخیم است.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین  الملل ,حملات تروریستی در ترکیه

معاون نخست وزیر ترکیه: با یک حمله تروریستی دردناک مواجه شدیم

در همین حال نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه در یک نشست خبری پس از وقوع دو حمله تروریستی پیاپی اظهارداشت:  با تاسف فروان شنبه شب گذشته ساعت 22.29 نزدیک استادیوم ودافون بشیکتاش در استانبول با یک حمله تروریستی روبرو شدیم. درست در پایان مسابقه بین بشیکتاش-بورساسپور و پس از خروج هواداران از ورزشگاه. دو انفجار خارج از استادیوم و دیگری نیز پس از 45 ثانیه نزدیک حمه  ماچکاپارک روی داده و هدف آنها نیروهای پلیس ضدشورش موظف به تامین امنیت وزرشگاه  بوده اند.

 

وی افزود:  یکی از مهم ترین چیزهایی که گروه های تروریستی، قصد انجام آن را دارند٬ شکستن روحیه و نگران کردن مردم است. این حد اقل یکی از مسائلی است که به اندازه حمله تروریستی به آن اهمیت می دهند. از رسانه ها به ویژه رسانه های اجتماعی می خواهیم به برخی نشریات کاذب اعتبار نکنند. بخاطری که شغالها هوای مه آلود را دوست دارند. آنهایی که وحدت و یکپارچگی کشور ما را هدف گرفته اند٬ خرسند نسازیم. هم به مبارزه خود علیه تروریسم و هم به راه خود ادامه بدهیم.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین  الملل ,حملات تروریستی در ترکیه

سازمان ملل حملات تروریستی در استانبول ترکیه را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد حملات اخیر تروریستی در شهر استانبول را محکوم کرد.

بان کی مون ، ضمن محکوم کردن حملات اخیر تروریستی در شهر استانبول٬ به خانواده های جان باختگان این حمله تسلیت گفته و با مردم و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

 

بان همچنین ابراز امیدواری کرد که عاملان این حمله هرچه زودتر دستگیر و به دست قانون سپرده شوند.

 

آمریکا٬‌ حملات تروریستی استانبول را محکوم کرد

ند پرایس سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا حملات تروریستی در استانبول که تعدادی زیادی جان باخته و نیز زخمی شده اند٬ را شدیدا محکوم می کند.

 

وی در این بیانیه با اشاره به اینکه حملات تروریستی پلیس را هدف قرار داده است٬ گفت که " برای کسانی که جان خود را در این حملات از دست داده٬‌ دعا کرده در کنار خانواده های آنها و ملت ترکیه هستیم. آمریکا در همبستگی با ترکیه متحد ناتو است .

 

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین  الملل ,حملات تروریستی در ترکیه

انگلستان٬ حملات تروریستی استانبول را محکوم کرد

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان ضمن محکومیت حملات تروریستی استانبول اعلام کرد که کشورش نیاز به همکاری با ترکیه برای مبارزه با تروریسم دارند.

 

بوریس جانسون٬ وزیر خارجه انگلستان در حساب رسمی توییتر خود ضمن محکومیت حملات تروریستی استانبول نوشت که کشورش در مبارزه با تروریسم به همکاری با ترکیه نیازمند است.

 

وی نوشت که در کنار کسانی هستم که تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته اند. کشورش نیاز به همکاری با ترکیه برای مبارزه با تروریسم دارند.

 

کانادا٬‌ حملات تروریستی استانبول را محکوم کرد

استفن دیون وزیر خارجه کانادا حملات تروریستی اخیر در شهر استانبول را محکوم کرد.

 

استفن دیون وزیر امور خارجه کانادا در تویتر خود نوشت که کانادا حملات مرگباری که در شهر استانبول رخ داده است٬ را محکوم می کند.

 

او همچنین آورده است که در کنار خانواده های قربانیان و مردم ترکیه هستیم.

 

در همین حال دولت کانادا طی اطلاعیه ای در پایگاه رسمی خود از شهروندان کانادایی خواسته است هنگام سفر به ترکیه مراقب باشند.

 

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال بازی فوتبال تیم های بشیکتاش و بورسا اسپور در استادیوم ورزشی ودافون آرنا دو حمله تروریستی پی در پی علیه نیروی پلیس صورت گرفت که تا کنون 29 نفر کشته و 166 تن زخمی شده اند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

سي ان ان ترك ؛ هدف انفجار ها نيرو هاي ويژه پليس مستقر در منطقه بوده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------