مک کین: مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را جدی بگیرید/ پوتین را نباید دست کم گرفت



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل ,مک کین

رئیس کمیته سرویس‌های مسلحانه سنای آمریکا در واکنش به گزارش مقامات اطلاعاتی این کشور مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا به نفع دونالد ترامپ گفت که باید این مساله را جدی گرفت و نمی‌داند چه مساله‌ای باعث شده ترامپ این موضوع را رد کند.

 به گزارش ایسنا، سناتور جان مک کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلحانه سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس در این باره گفت: من نمی‌دانم دلیل واکنش ترامپ چه بوده چرا که "واضح است که روس‌ها در این انتخابات مداخله کرده‌اند". با این حال قصد آنها (روس‌ها) برای مداخله در این انتخابات تا حدی که بتواند نامزد مشخصی را به پیروزی برسانند، باید مورد تحقیق قرار بگیرد.

 

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه "فاکس نیوز" اظهار کرده بود که این افشاگری‌های جدید درباره نفوذ روسیه در انتخابات به نفع وی "احمقانه" است.

 

وی در این باره گفت: این تنها یک "بهانه" جدید است و من آن را باور نمی‌کنم. هر هفته یک بهانه‌ای مطرح می‌شود ما یک پیروزی قاطعانه داشته‌ایم و همه این را می‌دانند.

 

مک کین اما در ادامه مصاحبه خود، خواهان انتخاب یک کمیته برای ادامه تحقیقات درباره میزان و مقاصد روسیه از نفود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

 

وی در این باره توضیح داد: در یک جهان ایده آل من دوست داشتم تا برای این مساله یک کمیته "انتخاب" داشتیم. مک کین ابراز امیدواری کرد که چنین کمیته‌ای از رهبران کمیته اطلاعات، روابط خارجی و کمیته سرویس‌های مسلح سنا تشکیل شود.

 

در همین حال این سناتور جمهوری خواه خاطرنشان کرد که سناتورها همگی در حال تعیین برنامه‌ای برای تحقیقات درباره مساله مذکور از طریق یک کمیسیون فرعی زیر مجموعه کمیته سرویس‌های مسلح سنا هستند و وی مطمئن است که این مساله براساس اصول فراحزبی مدیریت شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ما با هم درباره این موضوع کار می‌کنیم و باید به سرعت به این مساله رسیدگی کنیم چرا که این مساله سیابری یک موضوع ایستا و ثابت نیست. شما نمی‌توانید این موضوع را حزبی بدانید؛ چرا که این مساله بسیار بسیار مهم بود و پایه دموکراسی  انتخاباتی آزاد و عادلانه است.

 

مک کین همچنین درباره نحوه برخورد ترامپ، با روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور ابراز نگرانی و به مردم یادآوری کرد که "پوتین فردی نیست که بتوان او را دست کم گرفت."

 

این جمهوری خواه که پیشتر نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری نیز بود، ادامه داد: "پوتین یک جانی، قاتل، جنایتکار و مامور ک. گ. ب است. به این ترتیب هم آیا به این معنی است که نباید با  او توافق یا صحبت کرد؟ قطعا که باید کرد. اما این کار را باید به روش ریگان انجام داد و این یعنی اینکه از مواضع قدرت با او طرف شد."

 

مک کین همچنین ابراز  امیدواری کرد که ترامپ مشاوره افرادی چون ژنرال جیمز ماتیس را که به عنوان وزیر دفاع خود برگزیده است در خصوص چگونگی ارتباط با روسیه بپذیرد.

 

علاوه بر این نسبت به گزینه‌های وزارت خارجه ترامپ ابراز نگرانی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------