پوتین: در اوکراین حمام خون به پا می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,ولادیمیر پوتین


اخباربین الملل - پوتین: در اوکراین حمام خون به پا می‌شود

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تأکید کرد «اقدامات روسیه» در اوکراین با راهکار دیپلماسی برای حل بحران در این کشور که در معرض خطر تجزیه قرار گرفته است، هماهنگی ندارد.

رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، ضمن رد اتهامات مبنی بر دخالت مسکو در اوکراین، درباره به راه افتادن حمام خون در این کشور هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تأکید کرد «اقدامات روسیه» در اوکراین با راهکار دیپلماسی برای حل بحران در این کشور که در معرض خطر تجزیه قرار گرفته است، هماهنگی ندارد.

یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد سران دو کشور آمریکا و روسیه در این گفت وگوی تلفنی، تشدید تنش در اوکراین را مورد ارزیابی قرار دادند.

اوباما خطاب به پوتین گفت: «راهکار دیپلماسی برای حل بحران اوکراین بهترین گزینه است اما اقدامات روسیه با آن راهکار انسجامی ندارد و حتی به شکست آن منجر می شود.»

بنا به اعلام کاخ سفید، اوباما در گفت وگو با پوتین، با «با ابراز نگرانی شدید» از اقدامات مسکو در اوکراین، عقب نشینی نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین را خواستار شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است «اوباما به رئیس جمهور روسیه هشدار داد مسکو در صورتی که به دنبال کردن رویکرد خود در اوکراین، همچنان اصرار داشته باشد، هزینه زیادی خواهد پرداخت؛ هزینه ای که روسیه در حال حاضر متحمل آن شده، در صورت تداوم این اقداماتش، افزایش خواهد یافت.»

از سوی دیگر، کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در این گفت وگوی تلفنی با اوباما، دخالت مسکو در اوکراین را رد کرد و از آمریکا خواست از نفوذش «برای جلوگیری از توسل به خشونت و (به راه افتادن) حمام خون در اوکراین» استفاده کند.

کرملین افزود طرف روسی تأکید کرد اعتراضات در شهرهای واقع در جنوب و شرق اوکراین «به دلیل نبود اراده و ناتوانی دولت کیف در تامین منافع روسی تبارها و روسی زبان هاست.»

به گفته کاخ کرملین، هر دو رئیس جمهور درخصوص ضرورت ادامه تلاش ها برای یافتن راه حلی دیپلماتیک پیش از مذاکرات هفدهم آوریل (روز پنجشنبه) در ژنو میان روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین، موافقت کردند.

اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------