رئیس سابق سیا: مداخله روس‌ها در انتخابات مثل ۱۱سپتامیر است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,رئیس سابق سیا

رئیس سابق سیا تاکید کرد، مداخله روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معادل سیاسی حادثه ۱۱ سپتامبر است.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جمعه گذشته گزارش داد که مدارکی دال بر ارتباط میان هک ایمیل‌های هیلاری کلینتون و روسیه وجود دارد و مقام‌های چندین سازمان هم ارتباطاتی میان کرملین و ویکی‌لیکس پیدا کردند.

 

ترامپ و تیم انتقالی او یافته‌های سیا را رد کردند و جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل حتی مدعی شد که این حمله هکری ممکن است "عملیات پرچم دروغین" باشد.

 

عملیات پرچم دروغین به عملیات‌هایی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه‌نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیات‌ها را انجام داده‌اند. برای مثال استفاده نیروهای یک طرف درگیر در جنگ از پرچم و لباس نظامی طرف مقابل برای حمله و قتل‌عام ساکنین یک روستا و سپس متهم کردن آن طرف به انجام این کشتار نمونه‌ای از عملیات پرچم دروغین است. هدف از انجام عملیات پرچم دروغین مخفی نگه داشتن هویت مرتکبین اصلی و یا بدنام کردن طرف مقابل و ایجاد بهانه‌ای برای حمله به او است.

 

به گزارش پولتیکو، مایکل مورل، رئیس سابق سیا گفت: مداخله یک دولت خارجی در انتخابات از نظر من یک تهدید وجودی برای زندگی ماست. از نظر من این حرکات معادل سیاسی واقعه ۱۱ سپتامبر است.

 

او افزود: در جهانی با این همه تهدید و چالش‌هایی که ایالات متحده با آنها روبروست و در شهری که سیاست و مشاجرات سیاسی رنگ بسیاری از دیدگاه‌ها را به خود می‌گیرد، یک رئیس‌جمهوری برای اینکه قادر باشد از کشورش محافظت کند، به کسی نیاز دارد تا دیدگاهی عینی و غیر جانبدارانه از آنچه در جهان رخ می‌دهد، اینکه چرا آنها مهم هستند و چرا آنها برای این کشور مهم هستند، فراهم کند. این کار وظیفه جامعه اطلاعاتی به رهبری سیا است و به همین علت است که رابطه میان یک رئیس‌جمهوری و جامعه اطلاعاتی و سیا آنقدر ویژه است. در حال حاضر آن رابطه ویژه تضعیف شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------