پوتین: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد



اخبار,اخبار بین الملل,بحران اوکراین

 
اخبار بین الملل - در گفت‌وگو با صدراعظم آلمان
پوتین: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد

رئیس‌جمهور روسیه در مذاکراتی تلفنی با صدراعظم آلمان با یادآوری اهمیت مسئله تامین انرژی کشورهای اروپایی، نسبت به تشدید اوضاع در مناطق شرقی اوکراین و بروز یک جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش  فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مکالماتی تلفنی با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان اوضاع کنونی در اوکراین را مورد بررسی قرار داده و یادآور شد که تشدید درگیری‌ها و اقدام نظامی مقامات کی‌یف در مناطق شرقی اوکراین، این کشور را واقعا در معرض یک جنگ داخلی قرار داده است.

بر اساس این اطلاعات، رهبران روسیه و آلمان بر اهمیت برگزاری نشست 4 جانبه وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در ژنو که برای تاریخ 17 آوریل برنامه ریزی شده، تاکید کرده و ابراز امیدواری نمودند که این مذاکرات کمک کند تا روند اوضاع در اوکراین به مسیر مسالمت آمیز و خودداری از درگیری نظامی باز گردد.

کرملین همچنین افزود، رئیس‌جمهوری روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی که به ابتکارعمل طرف آلمانی صورت گرفته بود، بر اهمیت ثبات اقتصادی در اوکراین و تامین امنیت ترانزیت گاز طبیعی روسیه به قاره اروپا تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین هفته گذشته پیامی برای رهبران کشورهای اروپایی در رابطه با مشکل بدهی‌های معوقه اوکراین در ازای خرید گاز روسیه ارسال کرد که در آن خواستار اقدام فوری سران اروپا برای حل و فصل این مشکل شده بود.
 اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------