آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

دعوای روسیه و آمریکا بر سر حلب : سامانتا پاور خطاب به روسیه : شرم نمی کنید؟ /چورکین : ادای مادر ترزا را در نیاورید!



"سامانتا پاور" سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنان خود در نشست شورای امنیت ، نیروهای دولتی سوریه و روسیه و ایران را به ارتکاب جنایت جنگی در حلب متهم کرد.

 سفرای دولت های ایالات متحده آمریکا و جمهوری فدراتیو روسیه در سازمان ملل، شب گذشته در جلسه شورای امنیت ملل متحد که به منظور بحث و بررسی اوضاع شهر حلب سوریه برگزار شده بود به جدال لفظی پرداختند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه در این نشست اضطراری که به منظور بررسی وضعیت وخیم در شهر حلب سوریه در پی تخلیه مناطق شرقی این شهر از وجود گروه های مخالف مسلح حکومت سوریه تشکیل شده بود، نمایندگان آمریکا و روسیه به یکدیگر حملات لفظی کردند.

 

"سامانتا پاور" سفیر دایم آمریکا در سازمان ملل در این نشست با یادآوری وضعیت وخیم انسانی در شهر حلب ، حکومت بشار اسد و متحدان منطقه ای و بین المللی آن یعنی دولت های روسیه و ایران را به ارتکاب جنایت جنگی علیه غیر نظامیان ساکن در این شهر متهم کرد.

 

 

پاور با اشاره به اینکه وضعیت حلب بسیار شبیه به تراژدی های انسانی دهه های اخیر از جمله کشتار سربرنیتسا، روآندا و حلبچه شده است؛ مدعی شد یاد و خاطره این کشتار برای دهه ها در اذهان جهانی باقی خواهد ماند.

 

نماینده آمریکا در ادامه خطاب به حکومت سوریه و حامیان او از جمله روسیه گفت: " واقعا آیا شما از آنچه در حلب می کنید شرم نمی کنید؟"

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سامانتا پاور

در پاسخ به سخنان پاور، " ویتالی چورکین " نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با رد ادعاهای نماینده آمریکا در کشتار غیر نظامیان در شهر حلب به دست نیروهای دولت سوریه و حامیان آن از جمله روسیه ، خطاب به سامانتا پاور گفت:" سخنان خانم پاور واقعا عجیب است! او مثل "مادر ترزا" حرف می زند!

 

در پایان این نشست چورکین به سوالات خبرنگاران مستقر در سازمان ملل پاسخ داد.

 

او با تاکید بر اینکه با بیرون رفتن گروه های تروریست از مناطق شرقی حلب کنترل دولت سوریه بار دیگر بر تمام مناطق شهر حلب برقرار شده است، گفت: مخالفان مناطق شرقی حلب را ترک کردند و عملیات نظامی متوقف شد و جنگ در مناطق شرقی حلب پایان یافت."

 

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا او فیلم ها و تصاویر ویرانی خانه های مناطق شرقی حلب را دیده است و اینکه آیا خانه ای باقی مانده است که ساکنان آن بخواهند به آن بازگردند، گفت : بله. وضعیت بسیار وحشتناکی است.

 

چورکین که در جریان مصاحبه تاکید کرده بود: مخالفان مسلح می توانند به شهر ادلب بروند؛ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود: ایا ادلب را هم بمباران خواهید کرد یا نه ؟ پاسخی نداد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------