آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه درباره "حلب" با عادل الجبیر



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر امور خارجه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس تلفنی با همتایان، سعودی، روسی و قطری خود، تحولات اخیر سوریه به ویژه حلب را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 به گزارش خبرآنلاین، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه کشور طی تماس تلفنی با عادل الجبیر همتای عربستانی خود، تحولات اخیر سوریه به ویژه موضوع حلب را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

چاووش‌اوغلو ضمن ابراز خشم از محاصره و بمباران شدید بخش شرقی حلب از سوی رژیم اسد و حامیانش، احتمال این که ده‌ها هزار غیرنظامی دیگر در دو محله باقی مانده که تحت کنترل مخالفان است، در روزهای آینده مورد هدف قرار بگیرند را نگران کننده دانست.

 

وزرای امور خارجه ترکیه و عربستان سعودی به ضرورت خاتمه فوری حملات به حلب و تخلیه امن افراد باقی مانده در بخش شرقی این شهر تاکید کردند و در مورد انجام تلاش بیشتر برای برداشتن موانع بر سر راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در حلب و تداوم همکاری دو کشور در باره این موضوعات به اتفاق نظر رسیدند.

 

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با همتایان روس و قطری خود

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با سرگئی لاوروف و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتایان روس و قطری خود گفتگوی تلفنی انجام داد.

 

در این تماس ها، لاوروف کشته شدن شمار زیادی از شهروندان ترکیه در حمله تروریستی استانبول را به چاووش اوغلو تسلیت گفت و در ادامه گفتگو مسئله سوریه و تحولات اخیر از سوی طرفین مورد بررسی قرار گرفت. همچنین چاووش اوغلو بر لزوم اهمیت تخلیه غیرنظامیان حلب تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با آل ثانی نیز ضمن بررسی موضوع سوریه و مسائل منطقه ای، فرا رسیدن روز ملی قطر را به وی تبریک گفت.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------