آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,انتخابات آمریکا

به ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نقش مهمی در هک اطلاعات حزب دموکرات و پیروزی ترامپ ایفا کرده است.

 به گزارش العالم به نوشته وبسایت هافینگتن‌پست؛ مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مستقیماً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – که به پیروزی ترامپ منجر شد -- و هک اطلاعات حزب دموکرات دخالت داشته است. این خبر را شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» منتشر کرد.

 

ادعای دخالت پوتین در انتخابات آمریکا در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش نیز واشینگتن‌پست به نقل از مقامات «سیا» مدعی دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود. به ادعای آن‌ها، روس‌ها ای‌میل های کمیته ملی حزب دموکرات و «جان پدستا،» رئیس ستاد تبلیغاتی کمپین هیلاری کلینتون را هک کرده اند و این اطلاعات را در اختیار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس» قرار داده اند.

 

به ادعای ان‌بی‌سی نیوز و بنا بر مستندات به دست آمده از مقامات دیپلماتیک و جاسوسان دولت آمریکا، دو مقام ارشد که به این اطلاعات دسترسی دارند می‌گویند شخصِ پوتین، مدیریت هک اطلاعات دموکرات‌ها و ارسال آن به ویکی‌لیکس را بر عهده داشت.

 

دفتر اطلاع‌رسانی سیا و سخنگوی ترامپ هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده اند. اما به نوشته رسانه‌های آمریکا، پوتین سالهاست هیلاری کلینتون را دشمن روسیه می‌داند. به گفته پوتین، کلینتون در سال 2011 نقش مهمی در شکل‌گیری اعتراضات در روسیه و پس از برگزاری انتخابات در این کشور ایفا کرد. در مقابل، پوتین از ترامپ تمجید کرده و وی را فردی باهوش و با‌استعداد توصیف کرده است.

 

البته ترامپ روز یکشنبه ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را تکذیب و در گفتگو با فاکس نیوز، این بحث را «مسخره» توصیف کرد. اما ترکیبی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه – که جمهوری‌خواهان سرشناسی همچون «جان مک‌کین» و «لیندسی گراهام» نیز در میانشان حضور دارند – خواهان انجام تحقیقات بیشتر در این خصوص شده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------