ترامپ: کشورهای حاشیه خلیج فارس هزینه ایجاد مناطق امن در سوریه را پرداخت خواهند کرد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه بار دیگر گفته است که دولت او مناطق امن برای شهروندان در سوریه ایجاد خواهد کرد و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هزینه ایجاد چنین مناطق را پرداخت خواهند کرد.

 ترامپ که در یک گردهمایی در اورلاندو در ایالت فلوریدا صحبت می کرد، با اشاره به سیاست‌های گذشته در قبال سوریه اظهار داشت:ما تلاش خواهیم کرد تا باهم فکری مسایل در مسیر درست قرار بگیرد و به مردم کنیم.

 

دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه (بیش از یک ماه دیگر) به طور رسمی سوگند یاد خواهد کرد .

 

به گزارش رویترز، رییس جمهوری منتخب آمریکا گفته است: ما برای کمک به مردم مناطق امن در سوریه ایجاد خواهیم کرد، نه این که آنها به (کشور ما بیایند) بلکه مناطق امن ایجاد خواهیم کرد و کشورهای هزینه حوزه خلیج (فارس) هزینه آنها را متقبل خواهند شد.

 

طی روز‌های اخیر رهبران کشورهای مختلف نسبت به آنچه که در حلب در جریان است ابراز نگرانی کرده اند.از روز سه شنبه توافقی بین روسیه و گروه‌های شورشی برای آتش بس و تخلیه شرق حلب به دست آمده است که تا کنون دو باره این توافق به حالت تعلیق در آمده است.

 

صلیب سرخ جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد که در حدود سه هزار نفر توانسته اند از شرق حلب خارج شوند. اما مقام‌های سازمان ملل می گویند که ده‌ها هزار نفر همچنان در شرق حلب گرفتار شده و می خواهند از این منطقه خارج شوند.

 

در همین زمینه استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه در پاریس گفته بود که حدود ۵۰ هزار نفر هنوز در شرق حلب گرفتار شده اند.

 

دونالد ترامپ همچنین روز پنجشنبه در گردهمایی در ایالت پنسلوانیا بر ایجاد مناطق امن در سوریه تاکید کرده بود.

 

ترامپ گفته بود:آنچه درسوریه می گذرد بسیار غمگین کننده است و ما به مردم سوریه کمک خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------