جلسه محاکمه دوست رئیس جمهور کره جنوبی(عکس)



 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چوی سون سیل ۶۰ ساله، دوست پارک گئون های، رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی و متهم اصلی رسوایی فساد سیاسی اخیر، متهم شده به این که شرکت‌های تجاری بزرگ را تحت فشار قرار داده تا به بنیادهایی که از ابتکارعمل‌های سیاسی پارک گئون‌های حمایت می کرده‌اند پول دهند.

 

دادستان‌ها پارک گئون های را نیز به عنوان همدست چوی سون سیل در این رسوایی معرفی کرده اند اما وی به دلیل تصدی ریاست جمهوری مصونیت قضایی دارد.

 

از زمان رای پارلمان کره جنوبی به استیضاح پارک گئون های در تاریخ ۹ دسامبر  اختیارات پارک گئون های به عنوان رئیس جمهور این کشور به حال تعلیق درآمده است و دادگاه قانون اساسی کره جنوبی نیز ۱۸۰ روز زمان دارد تا این تصمیم را تایید یا رد کند.

 

چوی سون سیل، امروز در یک جلسه دادرسی کوتاه در دادگاه همه اتهاماتی که دادستانها به او وارد کرده اند را رد کرد.

 

همچنین وکیل او استدلال کرد که چوی سون سیل با پارک گئون های و دیگر متهمان این پرونده تبانی نکرده است و همچنین اتهام تقلب علیه موکلش را نیز رد کرد.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از پارک گئون های گزارش داد که خطاب به دادگاه گفته: من باید اکنون حقایق را شفاف کنم.

 

همچنین دو دستیار سابق ریاست جمهوری پارک نیز به همراه چوی سون سیل با کیفرخواست علیه خود مواجه شده‌اند اما در جلسه دادرسی امروز شرکت نکردند. با این حال وکلای آنها به دادگاه گفتند که موکلانشان از دستورات پارک گئون های پیروی می‌کرده‌اند.

 

لی کیونگ جائه، وکیل مدافع چوی سون سیل اتهام تبانی موکلش با پارک گئون های و یکی از دستیاران سابقش به نام آن چونگ بام به منظور اعمال فشار بر یک شرکت تجاری سرشناس را رد کرد.

 

چوی که از زمان رفتن به دفتر دادستانی در تاریخ ۳۱ اکتبر تا کنون در انظار عمومی پدیدار نشده بود امروز به همراه دو افسر قضایی در حالی که سرش پایین بود و لباس خاکستری زندان را به تن داشت به محل دادگاه رفت.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, دوست رئیس جمهور کره جنوبی

 

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, دوست رئیس جمهور کره جنوبی

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------