چاووش‌اوغلو: ما این بازی را بر هم خواهیم زد



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,چاووش‌اوغلو

وزیر امور خارجه ترکیه در بدو ورود به مسکو با اشاره به ترور آندری کارلوف اعلام کرد، روسیه و ملت این کشور اهداف این حملات را به خوبی می‌دانند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری ان‌تی‌وی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در بدو ورود به مسکو برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه با محوریت حلب گفت: این حمله مسلحانه تنها علیه آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا نبود بلکه روابط دو کشور را هدف گرفته بود؛ روابطی که عادی‌سازی شده است.

 

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد:‌ این‌گونه حملات بزدلانه نمی‌تواند روابط دو کشور را بر هم زند. ما اهمیت این روابط را برای منطقه می‌دانیم.

 

وی با اشاره به تحولات حلب گفت: در حالی که حلب و تلاش‌های ما برای ایجاد آتش‌بس دائم ادامه پیدا می‌کند، این حمله مسلحانه رخ داد. همگان این تلاش‌های ما را می‌بینند. این حمله در راستای بر هم زدن همکاری‌ها میان دو کشور بود.

 

چاووش‌اوغلو با اشاره به ترور سفیر روسیه در آنکارا، گفت: وی دیپلمات خوبی بود و حتی بعد از سقوط جنگنده روسی در مرز سوریه و ترکیه و تیره شدن روابط دو کشور تمام تلاش خود را برای بهبود روابط انجام داد.

 

وی ادامه داد:‌ همان‌گونه که رییس‌جمهوری کشورمان اعلام کرد، روسیه و ترکیه با همکاری یکدیگر و با ایجاد یک کمیسیون مشترک درخواهند یافت که در پشت پرده این حمله چه کسانی هستند. ما این بازی را بر هم خواهیم زد. این گونه حملات مبارزات ما علیه تروریسم را قوی‌تر خواهد کرد.

 

چاووش‌اوغلو همچنین اعلام کرد که وزیر دفاع ترکیه به زودی به مسکو سفر می‌کند.

 

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه روسیه ۲۴ نیز گفت: مسکو و آنکارا تحقیقات مشترکی را در خصوص ترور خواهند داشت.

 

وی گفت: در حال حاضر دو کشور در راستای هماهنگی لازم در این زمینه تلاش می‌کنند و طرف ترکیه حمایت لازم را به طرف روس خواهد داشت.

 

این وزیر ترکیه‌ای گفت: به زودی هیئتی از کارشناسان روس برای شرکت در تحقیقات وارد آنکارا می‌شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------